2.4

The Dark Tower

Den siste revolvermannen Roland Deschain letar i ett ökenlandskap efter ett mörkt torn, för att förhoppningsvis kunna rädda en döende värld. Baserad på Stephen Kings stora livsverk på åtta böcker.

Originaltitel The Dark Tower
Regissör Nikolaj Arcel
Manus Nikolaj Arcel, Akiva Goldsman, Anders Thomas Jensen, Jeff Pinkner
Genre Action, Äventyr, Western, Skräck, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Matthew McConaughey, Idris Elba, Tom Taylor (I), Dennis Haysbert, Ben Gavin, Claudia Kim, Jackie Earle Haley, Fran Kranz, Abbey Lee, Katheryn Winnick, Nicholas Pauling, Michael Barbieri, José Zúñiga, Nicholas Hamilton, Inge Beckmann

ModestyWilde
2021-03-07
En stark 3:a! Gillar egentligen inte genren något vidare (och inte heller den cyanoblågrå färgen som överväger) men det var bra skådespelare så jag gav den en chans. Tycker att den höll ganska bra och kändes ganska ärlig. Bra skådespleri. Positivt överraskad!
sodomiten
2020-05-28
Skådespelarna är okej och man ville veta hur det skulle sluta, därför ger jag en 2:a. Vill man däremot se nåt bättre med Stephen King finns ett ganska stort urval.
Abigor
2020-05-28
Börjar riktigt bra och håller sig en bra bit, men mot slutet blir det mer fånigt och känns dessutom lite framstressat.
Mysharry
2020-05-28
Jag har nu sett fem minuter, dryga 30 min in i filmen. Inte en chans att jag ser mer. Makalöst klyschigt filmat och dåligt skådespel.
Nintendo64
2019-10-14
Inte läst boken. Kändes helt ok till en början men sedan blev det väldigt mycket plot holes och slutet kändes extremt stressat och ofärdigt.
MetalJukebox
2019-09-20
Tyvärr riktigt bedrövlig.
hsimpson
2019-07-30
Hyfsat spännande och underhållande, men ingen kvalitetsfilm.
Tatty
2019-07-21
Gillade den mycket speciellt när det finns barn med filmer som gör det spännande i filmen. Spännande och kände lite intensiv i filmen. Även lite sorglig men väldigt bra!
martineden
2019-06-29
Även om jag inte tycker att filmen är direkt dålig så känns den oerhört komprimerad. Man har mer eller mindre tagit "mytologiska" element ur boken och strukit stora delar av handlingen och några av de centrala temana och karaktärerna, vilket jag tycker förstör en del av filmens appeal för dem som läst och gillar böckerna. En del fina scener och ganska bra skådespel. Min upplevelse är att man tagit fragment ur böckerna för att man vill återskapa världen utan att vara intresserad av den episka handlingen. Helt okej, men tyvärr inte bra. 2+
JimmyChris
2019-06-26
Inte läst böckerna, men bra castad! Ett äventyr för en ungdom, är lite smålöjlig men ändå underhållande. Svag 3.a.