2.3

Det ordnar sig alltid

Elisabeth ärver en byrå vars innehåll får henne att känna sig generad. Men hon kan inte slänga den eftersom den en gång tillhört hennes mor. Hon bestämmer sig för att slå in den och ställa undan den. När Elisabeth köper fel plastrulle i en affär är det starten på en jordbävning i mikrokosmos. En rad människor skakas för ett ögonblick om och upplever plötsligt världen runt omkring sig annorlunda. De nya relationerna skapar gräl och konflikter men också band mellan människor i en kaotisk värld.

Originaltitel Ça ira mieux demain
Alternativ titel Tomorrow's Another Day
Regissör Jeanne Labrune
Manus Jeanne Labrune
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Nathalie Baye, Jean-Pierre Darroussin, Jeanne Balibar, Isabelle Carré, Sophie Guillemin, Didier Bezace, Danielle Darrieux, Nathalie Besançon

Albion
2022-10-09
Intressant, om än något besviken, att se en yngre Jean-Pierre Darroussin mot vad jag har vant mig vid de senare åren. Filmen är lite väl vimsigt hysterisk och endast i mindre grad charmig och rolig. Detta blev till slut en gäspande bagatell. Betyget blir en 2;a
2022-02-20
Stabila franska skådespelare i något värdelös film. Det flamsades omkring och babblades, så för mig blev det till slut rätt tröttande. Samtidigt så kan jag inte förneka att det hade sin charm, som franska komedier ofta har.