2.7

Det sjunde tecknet

Underliga händelser inträffar världen över som enligt uppenbarelseboken är tecken på den annalkande apokolypsen. För Abby Quinn kan dessa tecken även innebära fara för hennes ännu ej födda barn.

Originaltitel The Seventh Sign
Regissör Carl Schultz
Manus Clifford Green, Ellen Green
Genre Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Demi Moore, Michael Biehn, Jürgen Prochnow, Peter Friedman, Manny Jacobs, John Taylor (I), Lee Garlington, Akosua Busia, Hugo Stanger, John Heard, Ian Buchanan, Michael Laskin

2016-02-15
Demi Moore, Michael Biehn och ett härligt 80-tal på detta. Småmysig halvrysare med skön atmosfär. Tämligen barnvänligt vilket aldrig kan vara positivt, men det går att ha överseende med. Finns viss inspiration från både Rosemarys Baby & Omen.
johnaleks
2014-10-29
förutsägbar och klyschig den första timmen men tar sig sedan något
ziferN
2013-05-14
Mysig, smått spännande och faktiskt mer underhållande än vad jag trodde innan jag hade sett filmen. Demi Moore är helt ok och filmen levererar även en liten härlig stämning, det kom dock lite som en chock efter jag att jag hade sett filmen att den var ifrån 80-talet eftersom filmen kändes mer som en 90-talare. Men.. helt ok underhållning i överlag!
Ondskapt
2012-04-15
Schysst apokalypsrulle som snyggt följer uppenbarelsebokens undergång. Bra tempo, rätt spännande och ett lite överraskande slut som funkar väl ihop med resten av filmen, även om det hade kunnat bli ännu bättre.
_Night_
2011-11-24
Huga! Hade lika gärna hängt tvätt.
dafreakish
2011-11-21
Det finns riktigt usla filmer som man ändå kan skratta åt eller finna någonting positivt med. Det finns också filmer som är så usla att man från bildruta ett vill att lidandet ska ta slut. Det här är inte en film i den förstnämnda kategorien. Att Demi Moore fick spela huvudroller så ofta som hon fick under framför allt 80-talet är ett olösbart mysterium.
Taandborste
2011-11-01
Njaa, tyckte att den var rätt ointressan och tråkig.
NEDERVETIL
2008-09-02
Jag tyckte om denna film av någon konstig anledning, jag var ganska ensam om det i mitt sällskap..... sevärd en stark 4:a
Colette
2008-02-02
Bitvis spännande domedagsskildring. Når dock inte hela vägen fram. Underhållande och riktigt fin musik!
MaraJade
2007-05-21
För min del är denna film en gammal favorit. Jag gillar domedagsfilmer och denna behandlar temat riktigt bra.