2.8

Det susar i säven

Om herr Padda, Mullvaden och andra mycket mänskliga och färgstarka djur som lever i säven vid ett vattendrag. Baserad på Kenneth Grahames barnboksklassiker.

Originaltitel The Wind in the Willows
Regissör Terry Jones
Manus Terry Jones
Genre Familjefilm, Musikal, Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Steve Coogan, Eric Idle, Terry Jones, Michael Palin, John Cleese, Antony Sher, Nicol Williamson, Stephen Fry, Bernard Hill, Nigel Planer, Julia Sawalha, Victoria Wood, Robert Bathurst, Don Henderson, Keith-Lee Castle, Sarah Crowden

jlam
2017-01-01
Nja, Terry Jones hade säkert kul med att bygga upp filmen kring sin feta padda, men förutom lite morrhår och kaninöron känns det mest som människor i tweedkostym på engelska landsbygden. Barnasinnet svek. Hyfsad.
Roswall
2015-05-18
Gäsp
Gigi1943
2015-02-01
Nä ... orkade bara en timme och då slumrade jag till ett par gånger. Tyckte den var larvig och ointressant. Var det en barnfilm???
Zarquon
2015-01-01
Finns några roliga scener och vesslorna är rätt bra. En Terry Jones i kvinnokläder som skriker i falsett - mindre kul.
Gröne_Orm
2010-01-04
Terry Jones brukar ärligt talat fresta på mina nerver mer än lovligt, och jag kan inte säga att regin här är någon topp heller. Däremot tycker jag att han är strålande som paddan, och Coogan håller också fanan högt. Eric Idle var däremot väldigt trött. Men sen händer något och filmen tar sig nästan upp på en trea och ordet rafflande är nästan men inte riktigt på sin plats. Steampunkigheten är rätt skön, och det gör sitt att en timme tidigare fått sin första köttkvarn.
snuskpolis
2008-09-25
det susar i röven. ungefär så bra var den...
Lodger
2008-09-22
Bättre än jag mindes den. Men vesslorna är fortfarande rätt påfrestande.
ekman
2008-04-24
Steve Coogan är lysande som Mole, men Terry Jones är för mycket Monty Python-kärring och för lite padda.
ahkoila
2008-04-18
En av de bättre filmatiseringarna av denna klassiker.
bullitt
2008-02-28
Fin kostym och scenografi, men jag har lite problem att se dessa till åren komna gubbar försöka göra barnfilm. Det blir inte särskilt roligt.