2.2

Detective

Detektiven Malcolm Ainslie ska "förhöra" en misstänkt seriemördare som är dömd till döden några timmar framåt. Man vill få fram ett erkännande innan han ska få sitt straff.

Originaltitel Detective
Alternativ titel Arthur Hailey's Detective
Regissör David S Cass Sr
Manus Philip Rosenberg
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Tom Berenger, Annabeth Gish, Rick Gomez, Frank Whaley, J Karen Thomas, Renee Rizzo, Wanda De Jesus, Cybill Shepherd, Kristen Anthony, Charles Durning, Wade Allen, Lana Antonova, Christopher Lloyd, Richard Riehle

2015-09-29
Slötittar-thriller i miniserieformat. Passar en trist dag då den åtm aldrig blir tråkig. En lång rad gamla kända nyllen.
Albion
2015-05-26
Många gamla kära ansikten här, till och med Luke Macahan (Bruce Boxleitner) har hittat hit. Tyvärr så är väl nostalgipoängen det enda positiva att skriva hem om. Alldeles för dålig på alla punkter i övrigt. Betyget blir en 2;a
StureStenhög
2010-03-26
En väldigt ordinär seriemördarhistoria som mest känns som ett väldigt långt avsnitt av nån random polisserie. Seriemördare med bibliska motiv är väl en sån där grej som kan bli riktigt bra om man gör det rätt, men som mest troligt blir ganska löjligt. Det sistnämnda är också vad som händer här. Det hela känns väldigt trött och klichéartat. Kan inte säga att jag blir direkt imponerad av polisarbetet i filmen heller, vilket man väl ändå gärna vill bli. Skådespelarensemblen består av ett gäng skådisar som hade nån form av karriär en gång, men som nu får nöja sig med att ta de roller de kan få. Det är ändå lite kul, men trist att Christopher Lloyd inte kan få intressantare roller än så här nuförtiden
jonbo
2007-11-30
Vilken dum film, nån kioskvältare som gjorts till mini-serie. Hailey tror säkert han skrev en jättebra historia om en seriemördare men där tar han fel. Usch och blä!
Lajm
2007-09-07
Boken är grym, men filmen levde inte upp till förväntningarna, alldeles för långdragen och i slutet gick allting för snabbt.
DarkestNight
2007-07-24
En del riktigt bra skådespelare, men något rörig historia...som känns för lång. verkade lovande, men spårade ur efter ett tag...
ittabelle
2007-05-08
går att se men den va skit seg
AndyK
2007-05-06
Väl genomfört skräp. Det ända som är bra är skådespelarna som jag tycker gör bra ifrån sig, alla utom Annabeth Gish, som verkar tro att hon är med i någon B-såpa. Och vem fan har skriv infon på baksidan på DVD fodralet. Den handlingen kommer ju först 2 timmar och 20 minuter in i filmen, och det är ju samma sak med film infon här! Fast nu är det ju inte det man ska betyg sätta utan filmen. Man skulle dock kunna göra en mycket bättre film baserad på den filminfon. Jag ska nog sätta mig ner och skriva ett manus. Det skulle kanske inte bli någon bra film, men nog bättre än detta skräpet.
gustafspetz
2007-05-02
Fruktansvärt dålig film! Det är sällan jag blivit så här upprörd, men det här var ju totalt kasst! Irriterande hoppig, man får ingen känsla för karaktärerna, det är konstant ful orosmusik (man skulle nästan kunna se filmen för att se hur dålig filmmusik kan förstöra en film, men också hur skönt det kan vara med tystnad de få sekunder den varade), listan skulle kunna göras lång men jag orkar inte. Akta er för att se filmen!

2007-04-28
Cass heter manusförfattaren, kass är filmen.