3.3

Detective Conan: Requiem of the Detectives

En okänd man lockar Conan, Mori, Ran och gänget till Yokohama. Mannen tar sedan Ran och deckargänget som gisslan och ger Conan och Mori 12 timmar på sig för att lösa ett fall, i annat fall sprängs bomber fästa vid gisslans handleder. Gisslan roar sig under tiden ovetandes i en närbelägen nöjespark.

Originaltitel Meitantei Conan: Tanteitachi no requiem
Alternativ titel Meitantei Conan: Tantei-tachi no Chinkonka ~ Requiem ~, Meitantei Conan: Tantei-tachi no Requiem
Regissör Taiichiro Yamamoto
Manus Gosho Aoyama
Genre Animerad, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Kappei Yamaguchi (röst), Minami Takayama (röst), Ryo Horikawa (röst), Akira Kamiya (röst), Wakana Yamazaki (röst), Akira Ishida (röst)

Sylar
2007-11-15
Som ett stort Conan-fan så kan jag inte låta bli att tycka om den här filmen. Speciellt då "han" är med. Den hamnar för övrigt tvåa på min lista över conan-filmer. (Film nummer 6 och 8 delar första platsen)
Moj
2006-09-16
Precis som de övriga långfilmerna om Conan så har även denna en bra blandning av spänning, klurigheter och humor. Storyn får också mer utrymme än i TV-serien.