Pokémon Detective Pikachu

Efter privatdetektiven Harry Goodmans mystiska försvinnande försöker hans son Tim ta reda på vad som hänt. Till sin hjälp har han superdeckaren Pikachu och tillsammans ger de sig ut på ett fartfyllt äventyr genom Ryme Citys neonbelysta gator för att lösa mysteriet.

Originaltitel Pokémon Detective Pikachu
Regissör Rob Letterman
Manus Dan Hernandez, Benji Samit, Rob Letterman, Derek Connolly
Genre Animerad, Familjefilm, Fantasy, Mysterium, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds (röst), Justice Smith (II), Kathryn Newton, Bill Nighy, Ken Watanabe, Chris Geere, Suki Waterhouse, Josette Simon, Alejandro De Mesa, Rita Ora, Karan Soni, Max Fincham, Simone Ashley, Edward Davis, Omar Chaparro, Ryan Reynolds

dafreakish
2019-11-24
Inte mycket till story men gulligt och charmigt.
psyche_delic
2019-11-15
Ett tag försökte jag se det som att det var meningen och en del av filmen att ingen i bakgrunden gjorde något ljud, typ någonsin. En folkmassa där ingen säger något hade ju kunnat bli creepy på ett bra sätt. Men det gick inte. Den är filmen säljer på namnet och Ryan Reynolds och när de väl fått in det slutade de anstränga sig helt verkar det som. Mim-scenen var lite kul, annars inget att lägga tid på (utom KANSKE ifall man gillar Pokemon tillräckligt mycket och inte bryr sig om kvalitén i övrigt).
Nintendo64
2019-09-29
Jag var 7-8 år när första Pokémon-vågen slog in så det är svårt att inte bli alldeles nostalgisk. Med det sagt och utan att avslöja något så var den ändå helt ok även om slutet inte föll mig i smaken.
Hanness
2019-09-17
Underhållande.
amam
2019-07-30
Storyn är ganska svag. Om det inte var för Ryan Reynolds så skulle nog hela filmen bomba. Svag trea.
HerrNenne
2019-07-26
Det är ju en rätt cool värld, men fy vilken urtråkig historia, tramsigt klimax, och ett slut som åtminstone för mig förstör större delen av filmen.
ShenLong
2019-07-23
rolig och charmig men så mycket plot holes. helt otroligt, samt lite identitetskris. vem är target audience? barn? trots skämt om tortyr. mycket förvirrat allting
S_Griffon
2019-06-07
Bra och underhållande. Bättre än förväntat :)
ToddDowney
2019-05-15
Ett kärleksbrev till alla som vuxit upp med Pokémon. När jag fick höra om att detta skulle bli film så tänkte jag, nej nej nej. Detta kommer inte bli bra. Men när jag såg trailern innan Avengers: Endgame så ändrade jag mig. Tog med en polare och vi satte oss ner på bion där de endast var 11 personer (oss inkluderade på premiären) och man märkte direkt att detta var ett kärleksbrev till Pokémon. De allra bästa med filmen är helt klart Ryan Reynolds. Väldigt bra komisk timing och samspel med den andra huvudrollen som spelas av Justice Smith. Som även han gjorde en riktigt bra insats och man blev engagerad i hans historia med. Jag har endast en sak att säga som är negativt. Att inte "I need a hero" av Bonnie Tyler inte spelas under finalen. Annars helt klart en näst intill perfekt Pokémon film som jag kommer se om och om igen.
Zelest
2019-05-11
Som en vän till mig sa, den här kändes mer som en fanfilm än en hollywood-film, fast på bästa tänkbara sätt. Det myllrar av referenser, lätta och svåra att hitta och lider inte av det hollywoodianska urvattnandet av orginalmaterialet som mycket annat gjort genom tiderna. Speciellt när spel blivit film. På det hela taget, långt över förväntan.