Pokémon Detective Pikachu

Efter privatdetektiven Harry Goodmans mystiska försvinnande försöker hans son Tim ta reda på vad som hänt. Till sin hjälp har han superdeckaren Pikachu och tillsammans ger de sig ut på ett fartfyllt äventyr genom Ryme Citys neonbelysta gator för att lösa mysteriet.

Originaltitel Pokémon Detective Pikachu
Regissör Rob Letterman
Manus Dan Hernandez, Benji Samit, Rob Letterman, Derek Connolly
Genre Animerad, Familjefilm, Fantasy, Mysterium, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ryan Reynolds (röst), Justice Smith (II), Kathryn Newton, Bill Nighy, Ken Watanabe, Chris Geere, Suki Waterhouse, Josette Simon, Alejandro De Mesa, Rita Ora, Karan Soni, Max Fincham, Simone Ashley, Edward Davis, Omar Chaparro, Ryan Reynolds

Nintendo64
2019-09-29
Jag var 7-8 år när första Pokémon-vågen slog in så det är svårt att inte bli alldeles nostalgisk. Med det sagt och utan att avslöja något så var den ändå helt ok även om slutet inte föll mig i smaken.
Hanness
2019-09-17
Underhållande.
amam
2019-07-30
Storyn är ganska svag. Om det inte var för Ryan Reynolds så skulle nog hela filmen bomba. Svag trea.
HerrNenne
2019-07-26
Det är ju en rätt cool värld, men fy vilken urtråkig historia, tramsigt klimax, och ett slut som åtminstone för mig förstör större delen av filmen.
ShenLong
2019-07-23
rolig och charmig men så mycket plot holes. helt otroligt, samt lite identitetskris. vem är target audience? barn? trots skämt om tortyr. mycket förvirrat allting
S_Griffon
2019-06-07
Bra och underhållande. Bättre än förväntat :)
ToddDowney
2019-05-15
Ett kärleksbrev till alla som vuxit upp med Pokémon. När jag fick höra om att detta skulle bli film så tänkte jag, nej nej nej. Detta kommer inte bli bra. Men när jag såg trailern innan Avengers: Endgame så ändrade jag mig. Tog med en polare och vi satte oss ner på bion där de endast var 11 personer (oss inkluderade på premiären) och man märkte direkt att detta var ett kärleksbrev till Pokémon. De allra bästa med filmen är helt klart Ryan Reynolds. Väldigt bra komisk timing och samspel med den andra huvudrollen som spelas av Justice Smith. Som även han gjorde en riktigt bra insats och man blev engagerad i hans historia med. Jag har endast en sak att säga som är negativt. Att inte "I need a hero" av Bonnie Tyler inte spelas under finalen. Annars helt klart en näst intill perfekt Pokémon film som jag kommer se om och om igen.
Zelest
2019-05-11
Som en vän till mig sa, den här kändes mer som en fanfilm än en hollywood-film, fast på bästa tänkbara sätt. Det myllrar av referenser, lätta och svåra att hitta och lider inte av det hollywoodianska urvattnandet av orginalmaterialet som mycket annat gjort genom tiderna. Speciellt när spel blivit film. På det hela taget, långt över förväntan.
choklatchip
2019-05-09
Världens nostalgitripp och mestadels bra animation och för det får den en 2:a. Men skådespeleriet är uruselt och jag verkligen hatar filmer som hela tiden använder sig av tekniken att förklara vad som händer. Blir dessutom fånigt när manuset är så simpelt att jag varje gång undrar vem de förklarar för. Och ja jag vet att den inte vänder sig till min +50 åldersgrupp men snälla nån, idiotförklara inte barn!
myslas
2019-05-08
Jag har aldrig sett några av de äldre Pokemon-filmerna eller animen, inte läst mangan och aldrig spelat något av spelen. Den enda Pokemon jag visste namnet på innan jag såg filmen var Pikachu. Så jag hade egentligen inga förväntningar på den. Förhoppningen efter att ha sett trailern var att den skulle vara underhållande och lite gullig och det är väl precis vad den är. Slutet kunde varit bättre, jag fick lite vibbar av Gremlins 2 där.