Detention

Hamilton High är inget ställe för lärare som bryr sig. Läraren Sam Decker bryr sig inte mera. Han ska sluta. Sam ödslar sin sista dag på den offentliga utbildningens slagfält genom att leda en kvarsittningsklass, spelandes allan för ett gäng rebelliska studenter, de värsta problemmakarna i skolan.

Originaltitel Detention
Regissör Sidney J Furie
Manus Paul Lynch, John Sheppard
Genre Drama, Action, 2000-tal
Skådespelare Dolph Lundgren, Alex Karzis, Kata Dobó, Corey Sevier, Dov Tiefenbach, Chris Collins, Larry Day, Danielle Hampton, Joseph Scoren

Vasp
2015-04-02
Jag velar om 2 är rätt betyg. fast den hade ändå tillräckligt med okej moments för att den ska få det men 1 är inte långt borta.
RichardEk
2013-07-21
Lågbudgetaction med dålig story där en lärare (DL), en handfull elever från det urbana ghettot samt några fantastiskt klumpiga skurkar springer runt i en skola som X och Y i tidningen Mad. Detta är nog den sämsta actionfilm med Dolph Lundgren jag sett, väldigt långt från genrebundna men ändå underhållande filmer från tidigt 1990-tal som 'Universal Soldier', 'Dark Angel', 'Showdown in Little Tokyo' och 'Joshua Tree'.
100tonvalspäck
2012-02-19
Hade kunnat bli kul om den fokuserat mindre på ungjävlar som skjuter pilbåge bakom höbalar och mer på Dolphhårdhet. Skittöntig skurk.
dudson
2010-03-28
Jönsig film är bara för-namnet hehe...
Hud
2010-03-07
Die Hard möter pang i plugget. Rullstol/mc jakten är helt hysterisk. Dolph levererar som vanligt.
mikaelsvensson
2009-11-22
Skrattretande usel på alla sätt och vis. Jag kan verkligen inte komma på något i den här filmen som är bra över huvud taget.
menschenfeind
2009-07-09
Dåligt DV-foto, en del mycket dåliga skådespelare, mestadels dålig musik. I hela filmen finns endast sex skurkar, som alla dör på tråkiga sätt. Bortsett från en kort inledning som utspelar sig under Balkankriget (där Dolph inte avlossar ett enda skott) så dröjer det över halva filmen innan han får ett vapen, 2/3 innan han avfyrar det och ännu längre innan han dödar någon. Det finns en "biljakt" som skulle kunnat bli någonting, där en terrorist på motorcykel jagar en handikappad elev i elrullstol genom skolans korridorer samtidigt som de skjuter på varandra. Tyvärr kör båda i ca 25, och det slutar med ett riktigt antiklimax. Det är även väldigt fult när en helikopter kraschar på en fotbollsplan och exploderar, men det är hur tydligt som helst att det inte är någonting i explosionen. Det var även en av de sämsta översättningarna jag sett på länge, "your makeup test won't write itself" blev "ditt sminkprov kommer inte skriva sig själv".
sunnhed
2008-10-26
Okey, det här var inte bra. Ett hysteriskt gäng som hämtat ur 'Cecil B. DeMented' men inplacerade i en actiobrulle med de mest typiska ungdomskaraktärerna och en Dolph (med military background, som var ganska oklar vilken touch den skulle ge filmen EGENTLIGEN). Men såklart blir det hela charmigt, och trots det bottenlåga betyget gillar jag delar av filmen och det bör tilläggas att det är absolut inte Dolphies fel att det gick så fel.
2008-09-17
Dolph klarar sig med nöden i behåll i den här pissiga filmen. Skurkarna är hysteriskt löjliga och allt annat än just Dolph funkar bara inte.
zandro
2007-09-10
En perfekt "bakfyllerulle". Tillsammans med ett par folköl och en pizza, och eventuellt några grabbkompisar så är det ju 1 och 1/2 timmas underhållning. Tyvärr har inte ny producerade 80-tals action, ingen kult eller nostalgi faktor att luta sig tillbaka på. Därför är den här rullen en självklar etta, hade den däremot varit inspelad låt oss säga 1984 så hade det med all säkerhet blivit en tvåa. Konstigt kan det tyckas, men så fungerar den kraftfulla kult och nostalgi faktorn.