2.4

Detention

Eleverna på Grizzly Lake High School måste försöka ta sig levande genom sitt sista år, när en seriemördare från en film på något sätt kommer till liv.

Originaltitel Detention
Regissör Joseph Kahn
Manus Joseph Kahn, Mark Palermo
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Josh Hutcherson, Dane Cook, Spencer Locke, Shanley Caswell, Jesse Heiman, Richard Brake, Walter Perez, Parker Bagley, Aaron Perilo, Brooke Haven, Lindsey Morgan, Alison Woods

Robkiller
2019-04-06
Oseriös rakt igenom, men också rätt värdelös.
Ramza
2014-09-23
Försöker alldeles för mycket egentligen. Men den underhåller och det är svårt att inte falla för alla 90-talsreferenser.
Djason
2013-08-26
Den som skrev manus till den här måste ha varit stenhög. Filmen tilltalar mig inte alls. Tråkig, inget rolig och inte skrämmande. Ett totalt bottennapp men med skapliga skådisar.
Kimchi
2013-03-14
Satan va kluven jag känner mig. Å ena sidan hatar jag det estetiska. Det tjatiga rabblande av referenser som verkligen aldrig slutar. Hela filmen är som ett långt montage. Å andra sidan är det väl gubben i mig som ändock gillar budskapet och till viss del ironin över dagens generation. Det var bättre förr helt enkelt...och på tal om det måste jag ändå säga att CGI-blodet är bland det fulaste jag skådet. Rent ut sagt vidrigt dåligt.
Salvation_Mind
2013-03-04
En frisk fläkt.
Malfunction
2013-01-19
Hyperstiliserad satir på 10-talets popkultur som förtjänar framtida kultstatus. Acceptera det eller inte, men det är här vi är.
Starlette
2012-12-18
Funkar. Men ganska skum! Svag 3:a.
SalotSar
2012-11-25
Det gick lite väl snabbt och hängde inte med på många referenser, även om den tog sig lite över tid. Några guldkorn dock.
Kreepy
2012-11-19
(Rekommenderad 2) En high-schoolfilm som bara spottar referenser, massa referenser, hela tiden, bara referenser, och det värsta är den gör det bra.

2012-10-30
En film som vill så mycket mer än vad den i själva verket är. Bajsnödigt tempo och Scream-komplex. Däremot finner jag skådisarna lite charmigt söta och tanken är någonstans god... men det räcker tyvärr inte. Denna film är ett tydligt exempel på att det är viktigt HUR filmen berättas inte VAD som ska berättas.