2.4

Detention

Eleverna på Grizzly Lake High School måste försöka ta sig levande genom sitt sista år, när en seriemördare från en film på något sätt kommer till liv.

Originaltitel Detention
Regissör Joseph Kahn
Manus Joseph Kahn, Mark Palermo
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Josh Hutcherson, Dane Cook, Spencer Locke, Shanley Caswell, Jesse Heiman, Richard Brake, Walter Perez, Parker Bagley, Aaron Perilo, Brooke Haven, Lindsey Morgan, Alison Woods

lucius
2012-10-24
Det börjar bli lite tröttsamt med all meta-ironi. Simpsons förklarade problematiken bäst i ett avsnitt med samtalet mellan 2 grunge-kids som såg Smashing pumpkins på Lollapalooza. "This is really good" "Are you being ironic now?" "I don´t even know any longer." I övrigt är det en ganska annorlunda och skruvat underhållande film så den får en 3a för bibehållet intresse filmen igenom

2012-09-29
Periodvis en störtskön film. Konceptet är att baka in så mycket som möjligt och det blir nästan svårt att hänga med ibland. Därtill bryr sig filmen inte alls om att hålla sig inom rimliga gränser. Allt skruvas upp till rena överdrifter. Filmen är fylld till bristningsgränsen med referenser till diverse filmer. I mindre roller finner man exempelvis Daniel Negreanu och Ron Jeremy vilket är roliga inslag. Jag gillade denna film. Den är långt ifrån perfekt, men den är förbaskat charmig och underhållande. 6 av 10.
ProOne
2012-09-21
Många på snudd till genialiska delar men tyvärr är resten fylld med riktigt skräp.
ropes_in_tears
2012-09-04
Så sjukt postmodernt hipster det kan bli, men samtidigt så otroligt omedvetet charmig. Klippningen får det att gå runt i magen lite dock.
Zok
2012-09-02
Underhållande, galen och fartfylld. Tror nog att jag måste se den fler gånger för att få en helhetsbild. Rekomenderas!
mathildaas
2012-08-31
Skruvad och galen, bra skådisar och soundtrack. Josh Hutcherson är söt som få!
TheHorrorfan
2012-08-26
En välgjord film med bra skådisar. Får en 4a för att den var så sjuk och random.

2012-08-23
Jag avskydde upplägget kopiöst mycket.
fridenpaden
2012-08-21
En film med så mycket innehåll att jag flera gånger var tvungen att pausa och ibland till och med gå tillbaka för att fånga detaljerna. Många sköna referenser, krångliga upplägg, absurda utläggningar och till sist det lilla speciella som alltid ger ett poäng extra i mitt betyg! Måste ses minst tre gånger (två gånger för att hänga med och en tredje med kommentarspår av regissören).
jeremy_jones
2012-08-20
Stressig, blodig, störig och mycket underhållande. Utan Dane Cook hade betyget blivit högre. (3/6)