2.9

Tysk höst

Kollektivfilm om den "tyska hösten" 1977 där bland annat Fassbinder spelar sig själv och grälar med sin mor om demokratins grundvärderingar.

Originaltitel Deutschland im Herbst
Regissör Alf Brustellin, Hans Peter Cloos, Rainer Werner Fassbinder, Alexander Kluge, Beate Mainka-Jellinghaus, Maximiliane Mainka, Edgar Reitz, Katja Rupé, Volker Schlöndorff, Peter Schubert, Bernhard Sinkel
Manus Heinrich Böll, Alexander Kluge, Hans Peter Cloos, Beate Mainka-Jellinghaus, Peter Schubert, Alf Brustellin, Rainer Werner Fassbinder, Volker Schlöndorff, Bernhard Sinkel, Maximiliane Mainka, Katja Rupé, Peter F Steinbach, Edgar Reitz
Genre Dokumentär, 70-tal
Skådespelare Rainer Werner Fassbinder, Horst Mahler, Mario Adorf, Heinz Bennent

apfigur
2008-08-25
Första 40 minuterna är ju riktigt bra, med Fassbinders fallos, och argumentation kring demokrati osv. Sen blir det riktigt segt. Lyfter lite på slutet. Är man Fassbinderkomplettist så kan man titta på den här. Annars duger den väl som nåt slags tidsdokument.
2008-03-27
okay, höjer till en 2a, pga begravningsscenerna, och den bittra ironin när historielärainnan bokstavligen skall gräva upp den tyska historien.
2008-03-26
maste se OM den ikvall, helevete, men jag kanske hojer betyget, vem vet.
koffe
2007-04-18
Fassbinders bidrág e ju skitbra!
2006-09-15
en hemsk film, verkliegn helt olidligt dalig, langtrakig och helt passé i dessa dagar, se inte klart den! aven om ni ar Ffans...
Arkadin
2004-10-02
Fassbinders kuk är den stora behållningen.