2.6

Devil's Knot

Baserad på den kontroversiella rättegången i West Memphis, Arkansas 1993. Tre tonåringar står anklagade för att ha mördat tre barn som en del av en satanistisk ritual.

Originaltitel Devil's Knot
Regissör Atom Egoyan
Manus Paul Harris Boardman, Scott Derrickson
Genre Biografi, Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Colin Firth, Reese Witherspoon, Alessandro Nivola, James Hamrick, Kristopher Higgins, Seth Meriwether, Dane DeHaan, Kevin Durand, Mireille Enos, Bruce Greenwood, Rex Linn, Matt Letscher, Collette Wolfe, Elias Koteas, Stephen Moyer, Martin Henderson

stgurgel
2019-01-06
Bitvis flyter inte berättelsen utan blir rörig att följa med i, och det är en mycket saklig film svårt att hetsa upp sig över, men också svår att se nått fel på
MrBlonde
2018-01-21
Misstänkte att jag inte direkt skulle uppskatta den här eftersom jag verkligen gillar dokumentärserien "Paradise Lost". Jag menar, någonting som tidigare presenterats i en runt 7,5 timme lång dokumentärserie kan inte göra historien rättvisa i 114 minuter film.
2018-01-07
Upprörande händelse, men jag vet inte. Den här filmen har svårt att ta tag i mig!
daniel77
2017-07-03
Svårt att göra något av en sådan här händelse som redan är täckt så väl och där människorna är sådana... karaktärer. Om något så är de nedtonade i filmen. Lite besviken på Egoyan, vars berättarstil inte går att känna igen och gör mycket lite av de olika "sanningarna" som läggs fram – något som han så bra utforskade tidigare i karriären.
Murvel48
2017-04-06
Lite väl taffligt berättad historia.
ebbaröd
2017-03-30
Känns för mycket som en tv-film trots stora namn. Det tar mycket från en annars viktig och gripande historia.
Engravadlax
2017-03-17
SRA-hysterin på 80-talet är en ständig påminnelse om att folk idag är inte mindre naiva eller vidskepliga än på medeltiden. Fann dock inte filmen vara speciellt bra, utöver en lovande inledning så är det väldigt platta dialoger och skådespelarprestationer, manus som skriver en på näsan, och det är lite stolpigt berättat. Sedan kanske det bara är för att jag är uppvuxen med black metal och alternativ tonårskultur, men jag har väldigt svårt att ta Damien Echols på samma allvar som filmen gör.
Tatty
2017-03-09
Äntligen sett den här filmen nu som stått på vill-se-lista ganska länge. Filmen är bra, spännande och gripande.
Johjt
2017-03-03
Men nej. Dem kunde ha gjort detta så mycket mer intressant, inte bara en torr rättegång utan händelser. Låt bli den!
Christofer
2017-01-29
Ett otroligt märkligt fall och ett rättshaveri utan motstycke. Har nog aldrig hört talas om lika många lösa trådar och oklarheter. Med bättre dramaturgi och manus hade det kunnat blivit riktigt bra. 2+