2.3

Diabólica malicia

Pauls fru har nyligen dött och han gifter om sig med den yngre Elise som flyttar in hos honom och hans 12-årige son. Sonen har blivit relegerad från skolan och tillbringar dagarna helt ensam. Elise misstänker att pojken bär på vissa hemligheter och hon börjar spionera på honom, samtidigt som pojken utnyttjar hennes misstänksamhet för att få som han vill.

Originaltitel Diabólica malicia
Alternativ titel Child of the Night, Night Child, Night Hair Child, What the Peeper Saw
Regissör James Kelley, Andrea Bianchi
Manus Andrea Bianchi, Bautista Lacasa, Trevor Preston
Genre Mysterium, Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Mark Lester, Britt Ekland, Hardy Krüger, Lilli Palmer, Harry Andrews, Conchita Montes, Colette Giacobine

dudson
2021-03-22
En verkligt Euro-Trash rulle där man inte exakt vem som är mest störd,? Creepy ungen eller Ekland..Stackars Hardy Kruger har det fan inte lätt med 2-psyk-narcisister i samma hus/ Trodde ändå filmen skulle vara snäppet bättre. Creed ändock till det is-kyliga slutet (epic-shit) 2+
2018-03-03
Vilken liten pärla! I grund och botten en helt vanlig mysteriethriller. Britt Ekland flyttar ihop med sin nya man och dennes tolvåriga son. Makens ex-hustru, likaledes sonens mamma, har dött under mystiska omständigheter osv - ja, ni hajar. Britt är verkligen en kass skådespelerska, men i denna film är hon desto duktigare på att klä av sig. Däremot är den (då) trettonåriga Mark Lester desto bättre i sin roll som det mest sociopata (finns det adjektivet?) barn jag någonsin sett på film. Första timmen rullar mest på som vilken mysterierulle som helst (om än mer sleazy), men sedan börjar det tänjas på gränser som även de mest skrupellösa skräpfilmsregissörerna brukar hålla sig borta från. Detta är inget annat än en måstefilm för vänner av eurotrash. (9/15)