2.1

Diabolique - en djävulsk plan

Frun och älskarinnan till en sadistisk internatskolas rektor får en dag nog och planerar att mörda sin plågoande.

Originaltitel Diabolique
Regissör Jeremiah S Chechik
Manus Don Roos
Genre Drama, Skräck, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Sharon Stone, Isabelle Adjani, Chazz Palminteri, Kathy Bates, Spalding Gray, Shirley Knight, Allen Garfield, Adam Hann-Byrd, Donal Logue, JJ Abrams, O'Neal Compton

Maxter
2017-07-10
Underskattad pärla
päronanton
2017-06-25
Den var spännande på sina håll, men annars tyckte jag den var ok.
2016-08-06
Riktigt bra thriller med bra skådespelare.
TheHorrorfan
2015-04-29
Riktigt sömnpiller. Mest bara ointressanta intriger och karaktärer.
2014-11-01
Medioker thriller med inslag av drama och rysare också. Skådisarna gör bra ifrån sig, även om dom inte är av dom bästa och filmen känns inte så påkostad heller.
StureStenhög
2013-05-30
Sannerligen ett typexempel på hur det brukar gå när Hollywood gör en remake på en klassiker. Allt är så likt, men samtidigt så väldigt väldigt olikt. De förändringar man har gjort är relativt få, men alltid till det sämre, men framför allt är det klasskillnad i utförande. Det betyder att vi istället för den laddade spänningen från originalet får en överspelande Sharon Stone, ett slaktat slut, och noll finess. Jag kan dock inte förneka att det här funkar ganska bra som skräpunderhållning, det mesta är trots allt dåligt på ett ganska komiskt sätt. Men det ligger onekligen nånting ovärdigt över hela filmen
ClintanTheKing
2013-03-24
Tyckte första att den verkade lovande. Jag hade hoppats på att den skulle likna Basic Instinct vilket den inte gjorde.
Redfield4ever
2012-07-15
Åh herregud! Finns det en REMAKE?
per_automatik
2010-11-23
mycket bra för att vara thriller enligt mig, sitter och spänner sig hela tiden och tyckte fasligt synd om huvudpersonerna mest hela tiden, även ifall tvisten inte var så förutsägbar
ErikNolander
2010-09-06
Daaaaaa, vad den sög!!! Se originalet