2.1

Diabolique - en djävulsk plan

Frun och älskarinnan till en sadistisk internatskolas rektor får en dag nog och planerar att mörda sin plågoande.

Originaltitel Diabolique
Regissör Jeremiah S Chechik
Manus Don Roos
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Sharon Stone, Isabelle Adjani, Chazz Palminteri, Kathy Bates, Spalding Gray, Shirley Knight, Allen Garfield, Adam Hann-Byrd, Donal Logue, JJ Abrams, O'Neal Compton

ErikNolander
2010-09-06
Daaaaaa, vad den sög!!! Se originalet
O´Reilly
2008-10-24
Det här var illa, riktigt illa.
FilmGuden
2008-03-02
Rätt så okey. En väldigt väntad tvist, men en kul liten film. Med en härligt sträng Chazz Palminteri.
Partybwal
2007-11-05
Såg halvt om den i bakgrunden när den gick på TV häromdan, och måste sänka mitt betyg (2), som jag antagligen satt utan färskt minne av filmen. Jag hatar ju såna här filmer.
JoeL431
2007-11-05
Sådär, en del lösa trådar alltså... Inte speciellt bra heller för den delen.
FrågaEwa
2007-10-13
MoonieZ
2007-05-20
Dålig nyinspelning av en fransk thrillerklassiker från 50-talet. Se originalet istället!
-_Louise_-
2007-03-04
Ja det var väl sådär... Varken bra eller dåligt. Ganska intetsägande.
GrandMaster_E
2006-08-15
Uj uj uj sketen nyinspelning av "De Djävulska" från 1955 av pissregissören till Skitfilmen "Hämnarna". Stone ser ut som 50 redan här Adjani skämdes så mycket över filmen att hon inte visade sig på film förrän 2002 igen och Kathy Bates har världens otacksammaste roll. Filmen arbetar sig in i ett mycket segt tempo, det blir segare...och sedan kommer slutet som en tegelsten på ett redan värkande huvud.
Danny_rules
2006-05-31