Diamonds of Kilimandjaro

En expedition åker till djungeln för att hitta en vit kvinna som försvunnit där som barn.

Originaltitel El Tesoro de la diosa blanca
Alternativ titel The Treasure of the White Goddess
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco
Genre 80-tal, Äventyr, Skräck
Skådespelare Katja Bienert, Antonio Mayans, Albino Graziani, Javier Maiza, Olivier Mathot, Lina Romay, Aline Mess, Mari Carmen Nieto

Ondskapt
2014-08-10
Franco går vilse i djungeln och bjuder på en del godsaker, men för det mesta är det lite småputtrigt halvtråkigt. Tyvärr. För vem älskar inte det sinnesförvirrade soundtracket? Den suspekta nakenheten? Den smaklösa klippningen?
HerrArne
2012-02-20
Ett bra exempel på när en films brister blir dess främsta tillgång. Jag skrattade högt åt usel dubbning, orimlig intrig och taffligt skådespeleri.
2010-09-10
Saker och ting är inte alltid så noga i Francos filmvärld. Frågan är om de i denna film inte är mindre noga än någonsin, för jösses vad konstiga grejer det händer. Sedan har vi de fantastiska grundförutsättningarna: A) en expedition med mer eller mindre giriga vita män samt en manipulativ kvinna med femme fatale-drag, vilka ska rädda en B) vit och genomgod djungelflicka med väldigt lite kläder, samtidigt som de försöker hindras av en C) infödingsstam ledda av en våldsbenägen kvinna som inte heller har så mycket kläder. Som sagt var - fantastiska förutsättningar. Men vad gör Franco då? Jo, han väljer att genom mängder av tafflig dialog berätta någon sorts historia istället för att låta bilderna göra jobbet. Fast visst finns det bilder också, och även om stora delar av filmen är rätt så trälig så ger de sista femton minuterna allt ett rejält lyft. (7-/15)
schramm
2010-07-26
Borde ha varit helt åt helvete, men på något sätt blir jag underhållen av idiotin som finns i filmen. Slutet var en total knock-out i dumheter. Stort plus för alla inklippta scener av vilda djur. Grymt Franco!
Sangraal
2010-03-23
Haha! "Skotsk djungel-gollum".... :) Som sagt, kass film, men både underhållande och behaglig.
tilapia
2007-06-11
hehe, jag gillade den, sort of... behaglig och avslppnande djungelfilm.
magusmörk
2006-06-06
Utan tveken den sämsta film jag sett. Skulle funnits lägre betyg än en etta, för en etta är egentligen ett för högt betyg att ge denna film. Jag slösade 1 och 35 minuter av mitt liv på denna smörja, snälla gör inte samma misstag som mig!! SE ALDRIG DEN!!!!!!!!!!!!!!!