2.1

Diane

Diane är en hängiven vän och vårdare, i synnerhet till sin drogberoende son. Men när de runt omkring henne börjar lämna henne i livets sista fjärdedel tvingas hon göra upp med sina livsval och slumrande minnen.

Originaltitel Diane
Regissör Kent Jones
Manus Kent Jones
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Mary Kay Place, Jake Lacy, Estelle Parsons, Andrea Martin, Deirdre O?Connell, Phyllis Somerville, Glynis O?Connor, Joyce Van Patten, Ray Iannicelli, Patrick Husted, Teri Gibson, Cara Yeates

StureStenhög
2020-03-17
Inte helt utan kvaliteter, men känslan av standard-indie blir man aldrig riktigt av med. Mary Kay Place är väldigt bra i huvudrollen, och hennes karaktär byggs upp på ett bra sätt, samtidigt som man också lyckas bra med skapa en känsla för platsen. Men i övrigt känns allt lite för skrivet, framför allt relationen till sonen, och det blir inte bättre av att Jake Lacy brister en hel del i sitt skådespeleri. Lite övertydlig dialog bidrar även det till att det här aldrig blir helt naturligt. Men tvåan är åtminstone hyfsat stark
Taliah
2020-01-30
Jag kan inte ens uttrycka i ord hur mycket jag hatar den här filmen. Hittade den genom Film Independent Spirit Awards för att jag är intresserad av klasskildringar. Den värsta form av klasskildringar är dock den som inte har nån jävla aning. Det här var något av det mest överdrivna, överförklarade och idiotiska jag sett.