2.4

Diary of the Dead

Några filmstudenter spelar in en skräckfilm som plötsligt avbryts då de blir attackerade av zombies. Studenterna beslutar sig för att göra en dokumentär om sina erfarenheter av zombies.

Originaltitel Diary of the Dead
Alternativ titel George A. Romero's Diary of the Dead
Regissör George A Romero
Manus George A Romero
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Michelle Morgan (II), Joshua Close, Shawn Roberts, Amy Lalonde, Joe Dinicol, Scott Wentworth, Philip Riccio, Chris Violette, Tatiana Maslany, Todd Schroeder, Daniel Kash, Laura de Carteret, Martin Roach, Megan Park, George Buza

molls
2020-01-01
Det är väl meningen att det här ska vara någon slags kritik mot nyhetsrapportering och sociala medier men det är så jävla dåligt att man bara vill att alla som var inblandade i att göra den här filmen själva blir uppätna av zombies.
molls
2019-12-27
dudson
2018-12-24
Vilket jävla skräp. Avskyr verkligen lost tapes filmer. Ytligare genre finns fan inte.
Dele
2017-01-19
Hyfsad zombiehistoria vars vinkling med film och sociala medier funkar ibland, ibland inte. Svag betygstrea.
KyLLo
2016-09-17
Romero ville uppenbarligen göra en skräckfilm som låg rätt i tiden den här gången. En typ av videodagbok som skildrar en filminspelning. Påminner en del om Rec som kom bara några få månader tidigare och med facit i hand vet jag att det kom många liknande filmer senare. Romero kan det här med zombier. Problemet är manuset.
cannibalrice
2016-03-16
Tittade mest på denna för att Tatiana Maslany är med, tyvärr var det inte riktigt värt det.
tandersten
2015-08-24
Finns ingen samhällskritik i denna film som en del säger, ok zombierulle dock
isecore
2015-03-12
Romero må ha skapat den moderna zombie-genren men hans filmer är skit. Han hade turen att göra rätt sak vid rätt tidpunkt och blev nåt slags legend. Den här filmen är inget undantag. Skitdåligt skådespeleri, bajsnödig handling och skrattretande produktionsvärde. Skräp.
Wipali
2015-02-14
Katastrof.
spokk
2014-09-18
bland de sämsta zombiefimerna.