2.4

Dick Tracy

Bearbetning av Chester Goulds klassiska deckarserie. Beatty spelar hjälten som slåss mot alla groteska skurkar.

Originaltitel Dick Tracy
Regissör Warren Beatty
Manus Jack Epps Jr, Chester Gould, Jim Cash
Genre Action, Thriller, Kriminalare, Komedi, 90-tal
Skådespelare Warren Beatty, Charlie Korsmo, Michael Donovan O'Donnell, Neil Summers, Chuck Hicks, William Forsythe, Ed O'Ross, Glenne Headly, Seymour Cassel, Charles Durning, Madonna, Mandy Patinkin, Paul Sorvino, Al Pacino, Dustin Hoffman

Skapad 2019-12-05 av BobbyPeru
Warren Beatty har regisserat den här filmen, som han även spelar huvudrollen i. Historien är tämligen enkel. Den handlar om superhjälten och deckaren Dick Tracy, som i grund och botten är en se...   Läs mer »

2017-10-23
Dutch
2017-10-08
Snygg film. Och Al Pacino är helt galen.
2014-11-08
Färgstark film med Warren Beatty i huvudrollen som grymme polisen Dick Tracy. Al Pacino gör en annan suverän rollgestaltning som Big Boy, och Dustin Hoffman spelar Mumbles i en liten mindre roll men gör det ändå övertygande. Madonna som breathless är bra. Madonna som skådis har jag aldrig förstått mig på men här passar hon in.
Raimo_1985
2014-10-16
Löjligt, töntigt och det bland det ostigaste Hollywood har att erbjuda. Riktigt klyschig. Jag förstår att det ska likna serietidningarna jag inte läst. Men det måste ändå bo ett uns av tönt i Warren Beatty.
mazquara
2014-04-07
snygg men i övrigt helt ointressant.
Paramis
2014-03-08
Vilken scenografi ! Detta måste va den snyggaste filmen jag sett. Men Madonna förstör mycket. Tänka sig att Warren Beatty o hon var ett kärlekspar på riktigt.
ClintanTheKing
2014-02-17
En minst sagt underhållande gangsterkomedi tillika levande serie tidnings-rulle! Beatty är bra som Dick Tracy och Pacino ett måste i rollen som gangster boss. Kostym och miljömässigt får filmen högsta betyg. I sin helhet en solid trea!
ryderup
2013-12-15
Färgrannt, snyggt och läckert. Storyn är som väntat inget man försökt med.
Sandman
2013-04-24
Har dessvärre inte läst någon av serierna så jag har svårt att bedöma hur autentisk till dessa filmen är. Men jag tycker att den gode Beatty känns felcastad och storyn är ganska lam. Scenografin är dock fantastisk!
Supernaut
2012-05-11
Kanske inte bra egentligen men ett fint kärleksverk av och för nördar.