Die

Sex för varandra främmande människor vaknar inlåsta i ett cellkomplex, utan en aning om vem som fört dem dit eller varför. Snart anländer en mystisk man, som under hot tvingar dem att delta i ett experiment han kallar "rättegångarna". En efter en måste deltagarna låta tärningen avgöra ödet för en annan medfånge. Ett turligt kast innebär frihet, ett olyckligt slutet. Och medan dödsångesten sprider sig, börjar ett dunkelt motiv uppenbaras.

Originaltitel Die
Regissör Dominic James
Manus Nick Mead
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Emily Hampshire, Elias Koteas, John Pyper-Ferguson, Caterina Murino, Karl Pruner, Katie Boland, Simone-Elise Girard, Peter Miller (II), Patricia McKenzie, Fabio Fulco

2017-03-02
Engagerande, inspirerande, spännande, intressant och inte mindre sannolik än Saw. Däremot inte tillräckligt unik för att nå en femma. Att den skulle vara som Saw håller jag inte med om. Det här är som rysk roulette och miljön är annorlunda.
2015-06-13
Oengagerande, oinspirerande, ospännande, ointressant och osannolik. Dessutom dum och charmlös. Däremot är den inte tillräckligt plågsam att ta sig igenom för att nå en etta. (4/15)
LYCANTHROPY
2013-10-28
booooring
foppa99
2013-04-19
Denna film e tydligen "en liknande film" som Sune i Grekland. Fantastisk funktion här på FT som verkligen funkar: man får ovärderliga tips.
Metheuz
2012-05-06
Som många påpekat en svag Saw-kopia. Istället för trixiga fällor ska det spelas en trist rysk roulette-variant med tärningar inblandade. Skurken såg ganska fånig ut också
Djason
2012-02-27
Överraskande bra film som är en blandning av saw och exam ungefär, dock är de flesta aktörer rätt dåliga förutom Koteas och möjligtvis han som spelar Jacob.
AdamJ
2012-02-07
Jag tycker att filmen var bra mycket bättre än jag hade förväntat mig. Inte skitkass men absolut inte jättebra heller. En trea helt enkelt.
freddis
2011-12-03
Riktigt, riktigt dålig film. Ett patetiskt försök att efterlika Saw. Den var inte bra på någon punkt.
Vigggo
2011-12-03
Av det lilla jag såg (jag sov nästan hela filmen), så verkade det mesta som en värdelös ripoff av Saw.
Zok
2011-09-25
Detta var inte mycket att ha. Tydlig koppling till Saw, men sämre på alla punkter.