2.9

Die Hard 2

En snöig julaftonskväll i Washington har en grupp terrorister intagit en internationell flygplats, med tusentals turister som gisslan. Terroristerna är ett gäng avhoppade kommandosoldater under ledning av en vildsint, blodtörstig officer, som har kommit för att rädda en knarkkung undan rättvisan. De är förberedda på allt, med ett undantag: John McClane, en ledig polisman som drabbas av en känsla av deja vu.

Originaltitel Die Hard 2
Alternativ titel Die Hard 2 - Die Harder
Regissör Renny Harlin
Manus Steven E de Souza, Doug Richardson
Genre Thriller, Action, 90-tal
Skådespelare Bruce Willis, William Sadler, Art Evans, Fred Dalton Thompson, Dennis Franz, Bonnie Bedelia, William Atherton, John Amos, Franco Nero, Sheila McCarthy, Reginald VelJohnson, Tom Bower, Vondie Curtis-Hall, Robert Patrick, John Leguizamo

Skapad 2009-07-23 av Rollywood
Den finske regissören Renny Harlin tog över efter John McTiernan och gjorde Die Hard 2 bara två år efter det att den första filmen kom ut på bio. När Bruce Willis hade gjort sitt genombrott och...   Läs mer »

Skapad 2004-01-29 av JoeZ
Odödlige McClane går igen. Die Hard 2 är en ren action rulle. Nu hamnar John McClane på flygplatsen vid juletid, många väntar på sina släktingar att komma med flyget, inklusive John McClane s...   Läs mer »

Raimo_1985
2019-09-16
Nästan lika mycket av en bra trea som den första. Kul med mörksminkad Franco Nero i en biroll.
ekback
2019-01-21
Skurken är inte tillräckligt intressant för att hålla uppe intresset... både första och tredje filmen är betydligt bättre. Hur som helst så är det ändå en helt ok actionfilm.
andmoreagain
2018-10-04
Väldigt löjlig emellanåt och Willis one-liners kändes väldigt sökta/tråkiga. Käbblet mellan Willis och Dennis Franz blev snabbt en plåga. Upptäckte i efterhand att det fan i mig var Franco Nero som var generalen. Jaha, det var väl kul. Får en otroligt svag trea men jag vet inte riktigt varför den ska ha det.
2018-03-07
Inte min typ av actionfilm helt enkelt!
2017-10-11
Ganska bra actionklassiker
wasteoftime
2017-04-25
Klart bättre än ettan, faktiskt. Jag gillar tempot bättre, actionen är ju rätt same/same. Även skurkarna är lite roligare, även om ingen är i närheten av att vara så bra som Rickman i ettan, givetvis. Tvåan är nära, om än en bit bort, men ja, 0,0 på SH-skalan blir det.
Pingstpastorn
2017-03-16
Jag såg denna film när den gick på TV under mitten av 00-talet och jag minns den som allt annat än bra. Den är bättre än den femte delen i serien men inte mycket. Som helhet är filmen bara seg och tråkig och känns mest som nåt man visar på ålderdomshemmet.
2016-07-18
Fruktansvärt tråkig och intetsägande film som inte alls går att jämföra med del 1, 3 och 4 i serien. Man sugs liksom aldrig in i filmen ordentligt och den känns bara "B:ig". Riktigt dålig film.
Dream
2016-04-08
I samma anda som 1an! Högt tempo, bra action och Bruce Willis öser på! Men klart när man sätt 1an som var WOOW! Då blir det svårt för 2an att nå upp i samma klass, då den inte bjuder på stor förändring, ända skillnaden är att denna gång är det en flygplats istället för skyskrapa annars typ samma film en runda till, dock fortfarande en underhållande film som är jämt bra med första trots att det är en uppföljare.
Sarakin76
2015-12-20
Dårligere en eneren. Store troverdighetsproblemer, men når det er sagt er det grei action.