Die Hard - Hämningslöst

John McClane är numera en alkoholist som blivit avstängd från sin tjänst inom polisstyrkan. Det hindrar dock inte den råbarkade snuten från att ta sig an en bombterrorist som planerar att råna Federal Reserve-banken i New York.

Originaltitel Die Hard: With a Vengeance
Alternativ titel Die Hard 3
Regissör John McTiernan
Manus Jonathan Hensleigh
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jeremy Irons, Bruce Willis, Samuel L Jackson, Graham Greene (II), Colleen Camp, Robert Sedgwick, Anthony Peck, Larry Bryggman, Kevin Chamberlin, Sharon Washington, Stephen Pearlman, Michael Alexander Jackson

Skapad 2019-11-14 av humlan80
Die Hard trilogin handlar om en polis som heter John McClane (Bruce Willis). Han är en tuff polis som inte är rädd för tuffa tag. I denna och sista delen blir han återkallad i tjänst då en man ...   Läs mer »

Raimo_1985
2019-10-10
Ett tag tyckte jag den var riktigt fånig och onödigt gapig, särskilt mitt i, men sen tycker jag den blir skitrolig. Samspelet mellan Willis och Jackson är utmärkt, även om jag blir trött på "svart-vit"-snacket. Löjliga skurkar som jag i början stör mig på men sedan fattar att de passar mycket bra in i actionkomedi-ramen. Den här tredje filmen är mer av en komedi än de två första. En väldigt rolig film, helt enkelt! Stark trea/Svag fyra.
ekback
2019-01-21
Detta var länge min favorit i Die Hard serien, förmodligen för att filmen var relativt ny och innehöll häftiga bomber (intressant med vätskorna minns jag) när man började se actionfilmer som denna ;) Nu på senare år är bomberna och huvudskurken inte lika imponerande men samspelet mellan Willis och Jackson är fortfarande bra och filmen sjysst i övrigt. Och introt i filmen är fortfarande riktigt imponerande! :)
2018-03-07
Nja, men funkar!
wasteoftime
2017-04-26
Klart sämre än både ettan och framförallt tvåan. Det känns ologiskt, varför är McClane tillbaks i New York? Han var ju där innan det "tog slut" med Holly. Hur mycket det här sprängämnet exploderar varierar otroligt mycket från scen till scen. Det mesta känns ologiskt och det är rätt platt. Kemin mellan Bruce Willis och Samuel L. Jackson är inte dålig, men den känns inte heller klockren. 0,8 på SH-skalan.

2016-12-11
En av mina absoluta favoriter inom action. Denna film visar att action-film kan vara bra. Bäst av alla die hard filmer. Cool badguy!☺️ Bra musik!
2016-08-07
Mycket action och mycket humor! Förutsägbar är den ju men vilken actionfilm är inte det?

2016-06-26
Du vill ha Bruce og action, du får Bruce og action.
yrkeschaufföre
2016-06-07
Jag har svårt att tänka mig att jag inte sett den här sen 2004 men den är ju inte alls i samma anda som de två första. Det är en bra film men inte en bra "Die hard"
Dream
2016-04-08
Sista Die Hard som är värd att se, dock något sämre än 1an och 2an, men fortfarande en skön underhållnings faktor, som är jämlikt med dem första, då Willis fortfarande orkar agera.(Men man ska komma ihåg tydligt att detta är den sista Die Hard man ska se, 4an och 5an kan man leva utan, då Willis i dessa fullständigt tappat greppet och handlingen likaså.)
AmyTatti
2015-08-17
Bättre än ettan och tvåan, den är häftigare och smartare och roligare. Men alla tre är väldigt jämna i kvalitet.