Die Hard - Hämningslöst

John McClane är numera en alkoholist som blivit avstängd från sin tjänst inom polisstyrkan. Det hindrar dock inte den råbarkade snuten från att ta sig an en bombterrorist som planerar att råna Federal Reserve-banken i New York.

Originaltitel Die Hard: With a Vengeance
Alternativ titel Die Hard 3
Regissör John McTiernan
Manus Jonathan Hensleigh
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jeremy Irons, Bruce Willis, Samuel L Jackson, Graham Greene (II), Colleen Camp, Robert Sedgwick, Anthony Peck, Larry Bryggman, Kevin Chamberlin, Sharon Washington, Stephen Pearlman, Michael Alexander Jackson

Skapad 2019-11-14 av humlan80
Die Hard trilogin handlar om en polis som heter John McClane (Bruce Willis). Han är en tuff polis som inte är rädd för tuffa tag. I denna och sista delen blir han återkallad i tjänst då en man ...   Läs mer »

labi
2020-12-26
Näst bästa i pentalogin. Första filmen är bäst.
sodomiten
2020-12-24
Å ena sidan är det här en underhållande film som känns före sin tid. Det händer saker hela tiden och det hade kunnat vara klart bästa i die hard serien om bara handlingen varit lite fyndigare. Slutdelen borde varit mer spektakulär.
Visse93
2020-12-15
Den är någorlunda spännande och actionfylld men den ger inte samma upplevelse son de två första. En trea är den ändå värd!
Raimo_1985
2019-10-10
Ett tag tyckte jag den var riktigt fånig och onödigt gapig, särskilt mitt i, men sen tycker jag den blir skitrolig. Samspelet mellan Willis och Jackson är utmärkt, även om jag blir trött på "svart-vit"-snacket. Löjliga skurkar som jag i början stör mig på men sedan fattar att de passar mycket bra in i actionkomedi-ramen. Den här tredje filmen är mer av en komedi än de två första. En väldigt rolig film, helt enkelt! Stark trea/Svag fyra.
ekback
2019-01-21
Detta var länge min favorit i Die Hard serien, förmodligen för att filmen var relativt ny och innehöll häftiga bomber (intressant med vätskorna minns jag) när man började se actionfilmer som denna ;) Nu på senare år är bomberna och huvudskurken inte lika imponerande men samspelet mellan Willis och Jackson är fortfarande bra och filmen sjysst i övrigt. Och introt i filmen är fortfarande riktigt imponerande! :)
2018-03-07
Nja, men funkar!
wasteoftime
2017-04-26
Klart sämre än både ettan och framförallt tvåan. Det känns ologiskt, varför är McClane tillbaks i New York? Han var ju där innan det "tog slut" med Holly. Hur mycket det här sprängämnet exploderar varierar otroligt mycket från scen till scen. Det mesta känns ologiskt och det är rätt platt. Kemin mellan Bruce Willis och Samuel L. Jackson är inte dålig, men den känns inte heller klockren. 0,8 på SH-skalan.

2016-12-11
En av mina absoluta favoriter inom action. Denna film visar att action-film kan vara bra. Bäst av alla die hard filmer. Cool badguy!☺️ Bra musik!
2016-08-07
Mycket action och mycket humor! Förutsägbar är den ju men vilken actionfilm är inte det?

2016-06-26
Du vill ha Bruce og action, du får Bruce og action.