2.6

Die Legende von Paul und Paula

En kärlekshistoria i 1970-talets Öst-Berlin. Paula är en ensamstående hårt arbetande mamma. Paul är högutbildad och gift med en otrogen kvinna. De två träffas och en inte helt problemfri kärleksaffär uppstår.

Originaltitel Die Legende von Paul und Paula
Alternativ titel The Legend of Paul and Paula
Regissör Heiner Carow
Genre 70-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Angelica Domröse, Heidemarie Wenzel, Winfried Glatzeder, Fred Delmare
Filmnummer 19245

Bernhard99
2013-09-01
Fått uppmärksamhet nu när Angela Merkel gått ut och sagt att detta är hennes absolut favoritfilm.
SantaClaus
2010-11-10
Den var visserligen underhallande och uppfriskande, men den far inte direkt mitt hjärta att sla snabbare.
fröken_lila
2006-04-06
det här är DEN öst-tyska kultfilmen från 70-talet, en helt fantastisk kärlekshistoria.
blinka
2004-09-06
jag sag den här i berlin pa friluftsbio. Intressant verkligen eftersom jag bor precis i omradet där den spelades in. Kan ingen tyska sa dialogen var ju sadär lätt att hänga med i. Men de spelar över otroligt sa det gjorde det lite lättare. Winfried Glatzeder; ICH LIEBE DICH! DU BIST SCHÖN
i00erijo
2004-02-25
Intressant att se hos Östberlin såg ut på 70-talet men i övrigt en rätt förvirrad film.