2.8

Diggers

Året är 1976 och i ett litet kustsamhälle på Long Island bor amatörfotografen och ungkarlen Hunt och hans tre barndomskompisar Lozo, Cons och Jack. Lozo har fullt upp med att föröka sig med sin fru Julie, Cons langar och knarkar för glatta livet och Jack är traktens mest inbitne charmör. De fyra försörjer sig som musselfiskare precis som deras pappor och farfäder gjorde. När deras levebröd hotas tvingas de alla göra ett val: antingen kämpar de för det liv de lever eller så går de helt nya vägar.

Originaltitel Diggers
Regissör Katherine Dieckmann
Manus Ken Marino
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Paul Rudd, Ken Marino, Maura Tierney, Sarah Paulson, Ron Eldard, Josh Hamilton, Shannon Barry, Lauren Ambrose, Andrew Cherry, Richard Council

Taandborste
2014-04-09
Blev förvånansvärt rörd. Det händer kanske inte så mycket, men det är fint. Enkelt men fint.
the_tribe
2012-11-28
Extremt seg
yrkeschaufföre
2012-07-06
What? Missade jag nått? Vad var detta, jag fattade inte ett jota. Jobbigt nog var den ju inte dålig och dessutom med Rudd som jag alltid gillar. Men som jag ser det nu kan jag inte ge mer än en stark etta.
Spidde
2007-06-03
Den är bra, men lite väl seg emellanåt. Bra skådespel, och är man som jag lite svag för skildringar av arbetarklassen är den helt klart sevärd.
DIProgan
2007-06-01
Om vänskap, kärlek, liv och död i vardagsformat. Helt okej, fyran är nära men lite väl mycket vardag för det.
saandy
2007-05-14
Riktigt bra! Maura Tierney är otrolig som vanligt!!
WinDrop
2007-04-29
Vilket sömnpiller. Vardagsdramatik i Amerika som nästan alltid är riktigt usla och sega. Kanske hade jag gett denna en tvåa om jag inte hade somnat efter en timma.