2.3

Dinotopia

Karl och David är på väg på semester med sin far när deras plan kraschar och de finner sig uppspolade på en okänd strand. De har hamnat i Dinotopia, en fantastisk värld där människor och dinosaurier lever på lika villkor. Men som i alla perfekta världar väntar hot bakom bergen - laglösa människor, dödliga köttätare och naturkatastrofer. Tillsammans med en nyfunnen vän vid namn Zippo, beger sig pojkarna ut på ett strapatsrikt uppdrag för att rädda det paradis de nu kallar sitt hem.

Originaltitel Dinotopia
Regissör Marco Brambilla
Manus Simon Moore
Genre Fantasy, Mini-serie, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare David Thewlis, Tyron Leitso, Wentworth Miller, Katie Carr, Jim Carter, Alice Krige, Colin Salmon, Hannah Yelland

KyLLo
2014-02-16
Intressant tanke med en värld där dinosaurier lever bland människor. Dock misslyckat utförande. Ett mycket stort problem är att dinosaurierna beter sig som människor och pratar engelska. Sedan är dinosaurierna ganska fult animerade, vilket gör att närbilderna ser onaturliga ut. De ser fjäderlätta ut och ingen har brytt sig om att lägga på ljudeffekter heller. En familjeminiserie som känns riktad till yngre tittare.
Fermis
2013-10-09
gillade den verkligen trevlig eftermiddagsrulle, gillar också dinosaurier vilket gjroden den lite extra bra
Xenox
2012-07-22
Väldigt bra mini-serie. Intressant story och fina miljöer.
magda_92
2011-06-15
Väldigt mysig film men överdrivet lång och allt den hade byggt upp samman knöts inte på ett bra sätt i slutet. Det blev lite lame. Den borde ha gjorts i en serie istället. Men jag gillar den.
Systerdyster
2010-05-29
betyget skulle dras ner om jag såg den nu, men jag minns att jag gillade den när jag var liten.
Holliday
2010-02-20
Idén är flera hundra mil bättre än utförandet. Tyvärr.
Lesthi
2010-01-14
Blev bättre och bättre. :)
cirkusartist
2009-12-05
åh jag kommer ihåg att jag älskade den här filmen när jag var typ 12-13 år, har inte sett den sen dess dock. Skulle troligtvis sänka ett par snäpp om jag skulle se den igen...
Tolke
2009-05-10
den var för .. hmm jag kan inte ens förklara. Tyckte hela filmen var tråkig. Seg på något vis. Börjar komma igång efter typ 2 timmar.
Gandoon
2009-05-04
Jag har för mig att det finns en nerklippt version av den här filmen på runt 90-120 min som gavs ut som DVD för några år sedan. Den vill jag passa på att varna för. Efter att ha läst boken så kändes det mycket märkligt med den rumphuggna berättelse som förmedlades i den kortade versionen.