1.8

Direct Contact

En amerikansk Special Forces soldat i ett ryskt fängelse blir erbjuden sin frihet och pengar om han räddar en amerikansk kvinna som har blivit kidnappad.

Originaltitel Direct Contact
Regissör Danny Lerner
Manus Les Weldon, Danny Lerner
Genre Action, 2000-tal
Skådespelare Dolph Lundgren, Michael Paré, James Chalke, Raicho Vasilev, Mike Straub, Gina May, Bashar Rahal, Vladimir Vladimirov, Uti Bachvarov

ulpe01
2018-03-02
Där fick man för att man inte kollade på filmtipset först (rek 1:a). När bad guy nr 17 (kan ha varit nr 18, svårt att hålla räkningen...) säger "This is worse than we thought" och jag ba' "Agreed"... Och sällan har väl skurkar skjutit så många för att få tag i så få. Och när man får upp hoppet för att inte precis alla klichéer ska uppfyllas, skjuts det hoppet ner lika snabbt som det fick vingar. Har inget emot lite "hjärndöd" underhållning, men här börjar hjärnan streta emot mer än måttligt. Inte ens en vältränad Dolph utan skjorta kan höja betyget till en tvåa. Och 2009? Jag har nog inte sett nån så endimensionell skurk sen åttiotalet.
Raimo_1985
2016-02-29
Började lite bra men sen blev det kasst. Skitfilm.
Robkiller
2016-02-21
En bulgarisk lågbudget action som egentligen är usel... kass regi, urdåliga skådespelare och ologisk handling... men lägger man till en oövervinnerlig Dolphan som spränger eller skjuter allt och alla för att sedan sparka ner resten... halvt småleendes.. så finns det väl någon anledning att se detta i alla fall...
kåtotacksam
2014-05-28
Genialisk Superaction!! DL är lika bra som i mästerverken Dark Angel och Battle of the Damned. Och actionscenerna och våldet är bland det häftigaste som gjorts i Europa. Inget för den veke. Snyggt filmad i äkta 35mm! Det som sänker betyget till en svag femma är att vissa actionklipp känns lite ologiska. Förmodligen för att de återanvänder explosioner och actionklipp från Delta force 2 & 3 och lite andra actionrökare från samma filmbolag. Å andra sidan; HOLY SHIT!! Vill man se en cool actionfilm med mycket ACTION, ja, då ska man se den här!! Vill man se ett pretentiöst drama om olycklig förbjuden kärlek och annat trams; undvik denna!
RichardEk
2013-07-14
Stundtals smaklös film gjord i B-actionfilmfabriken Bulgarien. Filmen är smaklös i den meningen att många oskyldiga dör utan att det görs en poäng av det utan som sensation och spekulation. I övrigt är den inte gjord särskilt bra eller med så stor budget, vilket Dolph också verkar medveten om eftersom han småflinar sig igenom hela filmen.
SaaaTaaN
2013-01-01
Dolph.
RobinsTaste
2012-10-27
Introt är fruktansvärt och att se Dolph rusa runt i tjockjacka på en militärbas utan att upptäckas är så jävla kul att man skrattar ihjäl sig. En del sköna biljakter.
Intro
2010-11-11
En underhållande action film mer finns inte att säga
Rixn
2010-09-26
När Dålf är den bäste karaktärsskådespelaren är det något fundamentalt fel i filmen.
Floop
2010-08-23