2.3

Dirty Dancing 2

När 18-åriga amerikanskan Katey Miller flyttar till Havana med sina föräldrar i november 1958 förväntar de sig att hon ska frotteras med överklassungdomarna. Men när hon träffar den lokala kyparen Javier förändras allt när han introducerar henne för den sensuella kubanska dansen och musiken. När han blir av med sitt arbete indirekt på grund av henne övertalar Katey honom att de ska ställa upp i en stor danstävling och vinna så att han har råd att ta sin familj till Amerika.

Originaltitel Dirty Dancing: Havana Nights
Regissör Guy Ferland
Manus Boaz Yakin, Victoria Arch
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Diego Luna, Romola Garai, Jonathan Jackson, Sela Ward, January Jones, John Slattery, René Lavan, Mika Boorem, Mya, Patrick Swayze, Marisol Padilla Sánchez, Polly Cole, Chris Engen, Tommy Kavelin, Wilmer Cordero, Charlie Rodriguez
Filmnummer 19378

2019-07-11
Småkass men lite okej ändå, lite intressant med det politiska läget på Kuba som backdrop, även om det inte funkar jättebra. Stelt och klyschigt i mycket utan riktig känsla. Slätsvag tvåa.
2017-12-27
Usel, tröttade och stängde av filmen...
Tatty
2017-04-02
Ganska bra film men inte ens denna slår ettan med Patrick Swayze!!
okidoki
2015-04-19
Diego Luna förstör nöjet att se filmen.
2014-08-23
Jag ska inte försköna första filmen, för det förtjänar den verkligen inte, men den hade iaf lite charm och bra musik, den här har inte nåt. Inte nåt. Storyn och karaktärerna är genomtrista, och tjejen det handlar om är smått avskyvärd. Dessutom är försöken till att väva in det politiska läget i filmen väldigt taffliga. Svag tvåa
mapal99
2014-05-05
Är bara helt kär i denna filmen . Ganska klassisk men det kan vara gött det med ibland ;) Rekommenderar den starkt :)
2013-07-20
Ville nog tycka om den mer än jag i slutändan gjorde. Det som drog ner var att det blev lite för smörigt, det som var mycket bra var dansscenerna som var mycket sensuella och jag gillar Romola Garai.
Simon_19
2013-05-22
Känns lite som en "Titanic 1 och Titanic 2"-situation. Såg trailern, blev arg. Denna kommer jag aldrig se. -1 får den innan jag ens har sett den.
2013-01-06
Nu när jag visste att den inte skulle vara bra så blev den "bättre" Men den innehåller ju inget av det som är bra i den första filmen (mer än Patrick Swayze)
Xenox
2012-08-25