2.3

Dirty Dancing

En nyinspelning av kultfilmen från 1987 som kretsar kring den unga kvinnan Baby som är på semester med sin familj och möter dansläraren Johnny.

Originaltitel Dirty Dancing
Regissör Wayne Blair
Manus Jessica Sharzer
Genre Drama, Romantik, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Abigail Breslin, Colt Prattes, Sarah Hyland, Debra Messing, Bruce Greenwood, Katey Sagal, Nicole Scherzinger, Billy Dee Williams, Trevor Einhorn, Beau Casper Smart, Shane Harper, Tony Roberts, J Quinton Johnson, Jennifer Schemke, Michael Lowry

ulpe01
2017-12-21
Snacka om att ge någon för stora skor att fylla. Vem tyckte att det här var en bra idé? Det finns inte nåt i den här filmen som är bättre än originalet. Eller kanske systern. Den tillagda äktenskapsproblemsstoryn lägger bara till 20 onödiga minuter. Ingen Solomon Burke (ledsen Seal, du är inte ens nära) och ingen "She's Like the Wind" med Patrick Swayze, bara en blek kopia. Och slutnumret? Jag tycker så synd om de som inte sett originalet och tror att det här är magi, utan att veta att Jennifer Grey och Patrick Swayze gjorde det sååå mycket bättre. Och slutet... vilken käftsmäll. Var är minnesluckorna när man behöver dem?
Canomia
2017-07-27
Platt fall. Det funkar inte att göra om en film utan någon ny kreativitet. Havana Nights var också rätt fånig men och urvattnad och scenen när de skulle dansa i vattnet kändes helt onödig men den hade ändå en egen story. Här är det samma repliker, samma scener, fast sämre. Debra Messing gör sitt bästa med det hon får, scenerna mellan systern och musikern är lite söta och när Penny dansar med Baby glimmrar det till lite lite. Men allt som allt, mest en skrattretande dålig kopia.