1.9

Dirty Fighting

Maffian försöker nästla sig in i ett lokalt företag men begår ett stort misstag när de dödar en ung man, vars bror är polis. Polisen i fråga är Truman Gates, en man från obygden som lever efter vedergällningens princip.

Originaltitel Next of Kin
Regissör John Irvin
Manus Michael Jenning
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Patrick Swayze, Liam Neeson, Adam Baldwin, Helen Hunt, Andreas Katsulas, Bill Paxton, Ben Stiller, Michael J Pollard, Ted Levine, Del Close, Valentino Cimo, Paul Greco, Vincent Guastaferro, Paul Herman

Jaganatha
2017-05-22
Jag är svag för cash-in-titlar av det här slaget. Filmen är lätt att glömma, mest minnesvärd kanske för Liam Neesons medverkan. Inte lika fånigt underhållande som kultfilmen Road House.
Dutch
2015-02-11
Maffia vs. Bergshillbillys. Och en ung och extremt ful Ben Stiller som maffiaboss-son och Liam Neeson hoppar på tåg. Stark tvåa!
Paramis
2014-02-18
Egentligen rätt kass, men många sköna bagateller höjer betyget. Spana in rollistan !
JimCarrey
2013-06-04
Trodde jag skulle se Egoyans next of kin. Efter att tiden gick började det bli mer och mer uppenbart att det var en helt annan mastermind som stod bakom kameran
#54
2012-12-16
Ren smörja.

2011-08-06
100% Swayze!
kanemura
2011-07-02
Vilken jävla titel! Litet för litet Ted Levine och filmen var ingen höjdare.
VonFraX
2010-12-16
Indianblod? Han är ju en redneck!

2009-06-18
Underbar svensk titel.. haha! Jag har sett den här rullen 2-3 gånger och det är först nu jag ser vad den fick heta på svenska!
Bomkia
2008-06-19
Många kända skådisar passerar förbi, men vad hjälper det när storyn är skräpig och hjältarna är hillbillies... 2a.