2.6

Djävulen bär Prada

Andrea Sachs har just fått ett jobb som många unga kvinnor skulle döda för. Hon har fått anställning som assistent till den legendariska och oerhört krävande modedrottningen Miranda Priestly på en av New Yorks största tidningar. Andy har egentligen siktet inställt på att bli journalist, men bestämmer sig för att först ta sig an modevärldens utmaningar.

Originaltitel The Devil Wears Prada
Regissör David Frankel
Manus Aline Brosh McKenna
Genre Romantik, Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Anne Hathaway, Meryl Streep, Emily Blunt, Stanley Tucci, Adrian Grenier, Simon Baker (I), Tracie Thoms, Rich Sommer, Daniel Sunjata, David Marshall Grant, James Naughton, Tibor Feldman, Rebecca Mader, Gisele Bündchen, George C Wolfe, Stephanie Szostak

Skapad 2019-11-10 av kanzi
Andrea (”Andy”) Sachs är den nyexaminerade journalisten som i brist på skribentjobb går till en arbetsintervju för ett jobb som assistent på New York-modetidningen ”Runway Magazine”. Hon läs...   Läs mer »

2018-03-08
Totalt värdelöst, som boken!!!
2017-10-17
2016-11-17
Under förväntan men ändå väldigt bra.
Brouhaha
2016-01-04
Rätt kul så länge Blunt får vara med, samtliga andra karaktärer är så douchiga. :/ Förutom han killen utan hår då. Och Mentalisten. Men helt klart bra film som jag skulle rekommendera, 2/5!
karlmats
2015-12-06
Precis som förväntat var det här en oerhört cpig film. Att Meryl Streep får en Oscar för det här visar väl bara att det är lite av en skämtinstitution, skulle hon sätta sig på muggen i två timmar och nån filmar med en mobilkamera blir hon antagligen åtminstone nominerad. Anne Hathaway är en ljusstråle i ett hav av mörker, det blir helt enkelt omöjligt att sätta en 1a när hon är med så därmed är 2an spikad. Zoolander är ett bra mycket bättre alternativ om man vill se en urflippad skildring av modebranschen. Eller är det här kanske den kvinnliga versionen av Zoolander med allt vad det innebär? Vissa grejer var ändå lite småroliga men överlag fattar jag inte varför alla karaktärer måste vara så oberäkneligt korkade.
Körsbär
2015-08-23
Filmen håller kvar ens intresse 3/4 delar av filmen men sen bara totaldör den och blir påtok för förutsägbar. Men jag blev positivt överraskad må jag säga, trodde denna skulle vara bra mycket sämre. Svag trea
Tatty
2015-04-12
Bra film. Merryl Streep, Anne Hathaway och Emily Blunt spelar rollerna bra.
DrT
2015-02-20
Obehaglig sexistisk skit.
Commandante
2014-12-23
Streep är förvisso bra, men det är som att kasta pärlor för svin. En oerhört förutsägbar och tråkig film.
2014-12-13
Inte en helt originell eller oförutsägbar film men en lättsam och lättsmält film med riktigt bra skådespelarprestationer. Meryl Streep är såklart en klass i sig själv men jag tycker även Hathaway, Blunt och Tucci gör bra ifrån sig. I sin helhet sevärt. 3+