2.6

Djävulen slår till

I ett ödsligt beläget slott, vilket stått obebott i många år, sker märkliga saker, ingen vågar sätta sin fot innanför det gamla kråkslottets dörrar. Ovetandes om det dåliga ryktet, hyr en lärare, hans fru och några studenter slottet för att studera fenomenen i slottet...

Originaltitel The Evil
Alternativ titel Cry Demon
Regissör Gus Trikonis
Manus Galen Thompson, Gus Trikonis
Genre 70-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Richard Crenna, Joanna Pettet, Andrew Prine, Cassie Yates, Lynne Moody

Xtro
2018-09-28
Trött och seg tvåa fram till slutet som är en asfräck femma.
Screwface
2012-10-25
Rekommenderas!
larsen1976
2010-01-15
Minns att jag såg denna när jag var liten på 80-talet och tyckte att den var kanon. Både skrämmande, och fängslande... Såg den igen 2005, och då var den kanske inte lika bra. Men då jag har underbara minnen av den blir det en klockren femma. Jag älksar filmer med onda hus!!!
2009-08-14
Uppdaterar genom att omvärdera den här. De är en riktigt skön b-skräckis med fin 70talskänsla. Slutet är ju oxå i en liga för sig.
2007-05-23
Oxå dyker självaste tomtejäveln upp !!! Nädå, den var allt ganska bra fram till slutet
Rubbermonster
2006-04-24
Jag gillar den här! Tyckte den var riktigt skön och skulle gärna ha den på dvd. Men, ja, slutet är ju ett av de mest udda som skådats. Sen så är ju den svenska titeln ännu bättre! Djävulen slår till!!! LOL!!!
CinemaniaC
2005-04-16
Smått charmig trots dumhetsfaktorn. Kunde gjorts mycket bättre. Slutet var riktigt löjligt.
Ihsahn
2004-12-12
Mja, jag vet inte... jag blev helt enkelt aldrig rädd, satt mest och funderade på om det inte skulle hända något skrämmande någon gång. Slutet är helt otroligt dumt. Se rose red istället
idd
2004-09-05
tycker personligen att det helt fantastiskt dåliga slutet e vad som räddar detta sömnpiller från en 1:a
tobl07
2004-08-20
Den är okej i början, men har ett totalt katasrofalt slut....