2.4

Djävulsbilen

En mystisk svart bil terroriserar ett litet samhälle och kör hänsynslöst ihjäl folk...

Originaltitel The Car
Regissör Elliot Silverstein
Manus Michael Butler, Dennis Shryack, Lane Slate
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 70-tal
Skådespelare James Brolin, Kathleen Lloyd, John Marley, RG Armstrong, John Rubinstein, Elizabeth Thompson, Roy Jenson, Kim Richards, Kyle Richards, Kate Murtagh, Robert Phillips, Doris Dowling, Henry O'Brien, Eddie Little Sky, Lee McLaughlin

kanemura
2019-12-14
Trevlig film som får ett plus för bra karaktärer och en riktigt charmig James Brolin. Actionscenerna i framför allt första halvan av filmen faller på lite för många upp-speedade scener och en, i teorin snygg vurpa som inte riktigt håller. Enkel och trevlig överlag!
Asmorod
2019-02-24
Mysig ändå.
Robkiller
2017-10-26
Mördarbilen anfaller. En galen bil kör ihjäl folk. Hyfsat tråkigt det här och knappast så våldsamt som det låter. Men lite underhållningsvärde har den väl.
Raimo_1985
2017-01-23
Riktigt bra!!!! Visste inte vad jag skulle tro. Spännande, raffande och COOL djävulsbil!
Mr_v
2016-10-10
Raka rör, inget knussel.
Mat1az
2016-09-30
Tänk dig Spielbergs Duel (1971), fast att lastbilen körts av djävulen. Det som filmer faller på är att de försökt göra det alldeles för seriöst. Hela dramat som utspelar sig på sidan om är faktiskt rätt så sofistikerat. Men när man blandar in en förarlös bil, styrd av djävulen, så blir det en märklig soppa. Brolin försöker göra så gott han kan - liknar för övrigt en blandning av Burt Reynolds och Christian Bale här. Det är en märklig film som börjar bra. Slutet är lite småroligt med mycket explosioner. Svag tvåa.
Dele
2014-09-20
Fånigt och tramsigt och allt det där, men förvånansvärt underhållande.
Ondskapt
2014-04-11
När djävulen själv öser fram på fyra hjul och klipper människor vet man att man hamnat rätt. Visst är det inte särskilt smart eller genomtänkt, men underhållande nog för att man ska njuta.
Powha
2013-01-22
Lets make it go fast! Hit fast-forward! Film med rejäl charm.
ziferN
2012-07-21
Charmig, underhållande och lite smått spännande faktiskt. Sen så kan man ju inte låta bli att älska den charmiga B-storyn som är helt underbar. Men filmen var faktiskt lite smått spännande och den gick faktiskt att kolla på för stunden. Filmen hade kunnat bli mycket värre. Helt ok tidsfördriv!