2.1

Djävulsdockan

Den elake buktalaren och hypnotisören Vorelli har en docka; Hugo, som är skrämmande verklig. Vorelli träffar en kvinna han blir intresserad av och börjar ta kontroll över henne. Med hjälp av Hugo gör han sig av med människor omkring honom som kommer för nära hans hemlighet men till slut står han själv öga mot öga med Hugo...

Originaltitel Devil Doll
Regissör Lindsay Shonteff
Manus Ronald Kinnoch, Charles F Vetter, Frederick E Smith
Genre Skräck, 60-tal
Skådespelare Bryant Haliday, William Sylvester, Yvonne Romain, Sandra Dorne, Nora Nicholson, Alan Gifford, Karel Stepanek, Francis De Wolff, Phillip Ray, David Charlesworth, Guy Deghy, Ray Landor

kungkalas
2015-07-21
Rätt obehaglig stämning på sina ställen. Stundtals schysst filmat och med effektivt soundtrack. En stabil trea.
answai
2011-10-01
Slutet är inte bra, men för övrigt är detta en liten pärla. Egentligen är titeln missvisande, för inte är det dockan som är ond.
Fuzzy
2008-04-02
Skönt störd och småläskig 60-talsskräckis. Dockan är såklart i fokus och står för mycket av olustkänslorna men även vissa fotografiska grepp, som frysning av negativa bilder t.ex, bidrar till den smått psykotiska/hysteriska stämningen. Orginalet som inspirerat många liknande filmer som t.ex Childs Play-serien (Onda Dockan).
Malaikatmaut
2007-02-27
Mja, inte ens MST3K lyckades göra det till en speciellt bra film.
Trautman
2005-01-04
Det här är inte direkt bra, inte ens i "dålig film kan va kul ändå" kategorin. Några roliga klipp finns det dock.