2.7

Djävulsrallyt

Två par på husbilssemester i Colorado råkar bevittna satanistisk rit i denna kultstämplade kombination av action och skräckfilm.

Originaltitel Race with the Devil
Regissör Jack Starrett
Manus Lee Frost, Wes Bishop
Genre Action, Skräck, Mysterium, 70-tal
Skådespelare Peter Fonda, Warren Oates, Loretta Swit, Lara Parker, R G Armstrong

Skapad 2019-11-23 av Rubbermonster
Man ska inte semestra i januari. Varför? 1. Det är kallt. 2. Kallt. 3. Mycket satanister i skogarna då, antagligen för att det inte är några campare ute som kan störa deras offerritualer. Pe...   Läs mer »

2014-02-11
Två riktigt schysta sekvenser och ett bra slut i en i övrigt tradig och ocharmigt B:ig film. (6+/15)
Robkiller
2013-07-06
Djävulsdyrkare börjar jävlas med ett gäng turister som råkade se deras ritual... finns väl egentligen en del rätt stora brister i den här. Men eftersom den ändå håller intresset uppe, har en del trevliga scener och har ett välavvägt tempo så blir det i slutändan rätt bra. Hade väl inte skadat med lite mer sekvenser med djävulsdyrkarna dock...
100tonvalspäck
2013-03-03
Alldeles för seg och extremt dåligt genus.
schramm
2012-04-22
Lite seg början, för lite bonntölpar med tuggtobak i rutiga skjortor och absolut för lite dyrkande, men sista halvtimmen är helt underbar. Massa knas händer på måfå. Tänk om de faktiskt hade racat med satan mot slutet. Då hade det här verkligen varit världens.bästa.film.
Ondskapt
2012-04-07
Hade gärna sett lite mer djävulsdyrkande och att de fick komma fram, blev lite anonyma skurkar här. Annars en skönt tät rulle, bra slut också, helt rätt!
CultOfZenith
2011-07-06
Charmigt banala satanister, och ormscenen och slutet funkar, men mestadels sitter karaktärerna och degar i en husbil. Inte så spännande.

2011-06-20
mysig liten pärla:)
Rune2000
2010-02-11
Peter Fonda och Warren Oates återförenas i ännu en lysande film! Denna gång står inte Peter Fonda för regin och därför har inte "Djävulsrallyt" samma underbara stämning som "Det kom en man tillbaka". Istället bjuder filmen på några utav 70-talets bästa action scener med bland annat en av tidernas bästa biljakter!
Mr_v
2009-04-06
Tycker den här var hejdlöst underhållande. Både satanistskräcken och biljaktsrafflet funkar! Schysst ormscen också!
kungkalas
2008-08-13
Det är alltid svårt att bedöma sånt som förvisso är rätt dåligt men ändå rakt igenom underhållande... Jag diggar sjuttitalsinredningen i husbilen. Satanistiska rednecks och mystiska pensionärer är alltid creepy.