Djungel George

Ett plan kraschar i djungeln. Ombord finns spädbarnet George som överlever och tas omhand av en intelligent apa.

Originaltitel George of the Jungle
Regissör Sam Weisman
Manus Dana Olsen, Audrey Wells
Genre Familjefilm, Action, Komedi, Äventyr, Romantik, 90-tal
Skådespelare Brendan Fraser, Leslie Mann, Thomas Haden Church, John Cleese (röst), Richard Roundtree, Greg Cruttwell, Abraham Benrubi, Holland Taylor, Sven-Ole Thorsen, Kelly Miller, John Bennett Perry

Jompalompier
2019-05-13
Älskade den här som liten och valde att se om den. Garvade lika mycket nu, om inte mer! Många skämt som jag inte fattade som liten.
2018-02-02
Kan det bli töntigare än så här?!! Urk!!
2017-10-14
trams
SkitEllerPiss
2017-04-01
Näää fy vad piss!!
2016-10-28
En av favoriterna när man var grabb! Hysteriskt rolig och underhållande film!
Jamesa
2016-08-04
Charmig familjefilm.
Tatty
2015-01-17
Den är lagom rolig och galen. Gillar Brendan Fraser i filmen och han passar som Tarzan.
2014-11-21
Trots att jag inte är den exakta målgruppen för denna film kan jag inte låta bli att gilla den. Brendan Fraser är väldigt bra i rollen som Djungel George och han liksom hela filmen är full av charm. John Cleese gör rösten som en av aporna och att bara höra hans röst får mig att skratta om och om igen. En perfekt familjefilm.
StureStenhög
2012-08-04
Vilken härlig rulle. Man gör ju ganska omedelbart klart att man kommer strunta i allt som har nånting att göra med realism och logik, så det är ju bara att låta sig dras med och roas av kaoset och alla dumma galenskaper. Den självmedvetna humorn är underbar och man måste ju i synnerhet gilla den leisure-suit-larry-doftande berättarrösten, men den djurrelaterade humorn är nog faktiskt t.o.m. snäppet vassare, orangutangerna lyckas ju imponera som vanligt. Sen gör ju Brendan Fraser vad Brendan Fraser gör, och det är ju det han gör bäst, den talande apan är en fin sidekick också. Thomas Haden Church är dessutom en riktig röv på ett väldigt underhållande sätt. Jag skulle väl dock ljuga om jag sa att alla skämt funkar här, de svingar (pun intended) ju onekligen en del och visst har filmen en tendens att bli tjatig. Men för harmlös underhållning med regelbundna skratt så kan man göra betydligt sämre val än denna
wyrm
2012-07-04
Barndomsnostalgi... men den är inte bra, det är den inte.