3.2

Djungelboken

Den föräldralöse pojken Mowgli uppfostras i djungeln med hjälp av en björn, en panter och en flock med vargar.

Originaltitel The Jungle Book
Regissör Jon Favreau
Manus Justin Marks
Genre Familjefilm, Drama, Fantasy, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Neel Sethi, Bill Murray (röst), Ben Kingsley (röst), Idris Elba (röst), Lupita Nyong'o (röst), Scarlett Johansson (röst), Giancarlo Esposito (röst), Christopher Walken (röst), Garry Shandling (röst), Brighton Rose (röst), Jon Favreau (röst)

Solidus
2018-12-31
Uppdaterad kommentar: Imponerande dataeffekter och bra val av röstskådespelare. Sällan har dataanimerade djur och miljö sett så verkliga ut som det gör här. Röstskådespelarna lyckas att bli ett med sina karaktärer, med undantag av Scarlett Johansson som inte passar in som Kaa. Däremot är Bill Murray klockren som björnen Baloo, men det största elogen går till Walken som kung Louie. Grabben om speglar Mowgli gör dessutom en imponerande debut som skådespelare. Filmen underhåller, men jag får dock intrycket att filmen inte vågar att låta ta sig tid och utveckla både historia och karaktärer eftersom filmskaparna anser att det är mer viktigare att det händer så mycket som möjligt på duken hela tiden. Charmig äventyrsfilm.
Zebulonm
2018-12-25
Den är helt okey men inte i närheten av så bra som den tecknade versionen är.
AngelsDiary
2018-03-22
Jag har inte hört något bra om den här filmen alls men gav den en ärlig chans, den är väl inte Djungelboken som jag växte upp med men helt klart värd att se.
idaho1981
2018-02-25
Snygg och rätt bra. Inget man minns efteråt, men man blir underhållen för stunden.
pufred
2018-02-12
Fantastisk visuellt. Disneyremake av den tecknade, mer än Kiplings version, fast med tillskott av vargarnas "djungelns lag", samt att Mowgli hjälper elefanterna. Hade gärna sett att de skippat sångerna dock.Betyg 3-/2+
#54
Håller med bra
2017-10-25
Tatty
2017-10-14
Äntligen har man sett filmen nu! Gillar den! Bra, spännande, gullig och lite nervig! Gillar många djur som är med i filmen! Slutet vad spännande!
Kurosawafan
2017-10-14
standardfilm, storslaget äventyr varken mer eller mindre