2.4

Djurfarmen

Baserad på George Orwells klassiska roman. Missnöjda över sina levnadsförhållanden på Manor Farm, samlas djuren till ett hemligt möte för att planera en revolt. De tar till strid och vinner sin frihet, varefter de döper sin erövrade egendom till Animal Farm. Allt är till synes frid och fröjd tills den dagen då maktbegär, en egenskap de tidigare djupt föraktat hos den ursprunglige ägaren, börjar visa sig bland djuren själva. Livet blir inte vad de hoppats att det skulle bli, i Animal Farms besynnerliga värld.

Originaltitel Animal Farm
Regissör John Stephenson
Manus Alan Janes, Martyn Burke
Genre Drama, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Kelsey Grammer (röst), Ian Holm (röst), Julia Louis-Dreyfus (röst), Julia Ormond (röst), Pete Postlethwaite (röst), Paul Scofield (röst), Patrick Stewart (röst), Peter Ustinov (röst), Gail Fitzpatrick, Caroline Gray, Alan Stanford

yrkeschaufföre
2020-03-15
Att jag inte kom i håg att jag sett den innan säger väl en del om kvalitén på produktionen (det är visserligen 8 år sen, men det finns säkert nån gammal Bondfilm som jag inte sett på 20 år som jag skulle kunna återge ganska väl)
yrkeschaufföre
2012-04-23
Dålig film men med ett bra budskap, det är ganska längesen jag läste boken men filmen är väl ganska trogen boken?
Mat1az
2011-09-03
Som en Babe för vuxna? Det är lite för löjligt med ett för allvarligt tema. Passar inte riktigt ihop. Måste få tag på boken istället.
KiXstacy
2009-08-23
En tvåa för buskapet. Läs hellre orginalet!
TobiasRydén
2008-05-28
Saknar bokens fascinerande och mörka ton, liksom humorn. En idiotisk filmversion av George Orwells mästerverk.
linneas_
2008-01-04
Äcklig och vidrig.
keu
2007-07-05
nej.
MrsSmiths
2007-04-21
Våldtäkt på en klassisk bok! Varför har man gjort en barnfilm? Plågsamt minst sagt.
AndreaFurberg
2007-04-04
uuää när det visade sig att grisen var ordförande fick jag nog!
Lyckokatten
2007-02-11
Läs boken först. Filmen är helt ok, saknar dock bokens humor.