Doctor Mordrid

Två trollkarlar från en annan dimension kommer till jorden, Kabal för att förinta den och dess befolkning, Doctor Mordrid för att rädda mänskligheten. Deras kamp blir en våldsam uppgörelse mellan det onda och det goda.

Originaltitel Doctor Mordrid
Regissör Albert Band, Charles Band
Manus C Courtney Joyner
Genre 90-tal, Action, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Jeffrey Combs, Yvette Nipar, Jay Acovone, Keith Coulouris, Ritch Brinkley, Brian Thompson, Pearl Shear, Murray Rubin, Jeff Austin, John Apicella, Julie Michaels

Kosmoskorven
2013-07-14
Ha ha ha! Ja djävlar! Den här var...speciell. På flera sätt. En bajsnödig film med bajsnödiga effekter. Jeffrey Combs kändes malplacerad i sin blåa sparkdräkt, men ack så underhållande att titta på.

2012-09-04
Hade allt jag förväntar mig av en trollkarlsfilm: Spells, Potion mixing, amuletter och fireballs. Extra plus för den briljanta idéen att en är god och en är ond. Oftast är trollkarlar någonstans mittemellan. That said. Jag gillar effekterna och den sköna scenen när den onda trollkarlen gör en vansinnigt elak spell på den nakna flickan.
Agent_Cooper
2012-09-04
Jag förstod inte så mycket av den här filmen, men den måste vara gjord av någon som älskar trollkarlar, för jag tycker filmen tar sig själv på väldigt stort allvar. Detta finner jag mycket charmigt!
CinemaniaC
2011-09-11
Jeffrey Combs to the Rescue!! Hyfsad B-Scifi med en del kul scener och repliker. Bäst var Combs och Richard Bands energiska musik.
karhu81
2006-02-13
Underhållande och töntig.
Tussilago
2005-02-14
Heja heja!
2005-02-14
Lika bra som Star Trek – fast med en nakenscen.