2.6

Doctor Strange

Barn har mystiskt börjat falla in i koma. Filmens protagonist, den fantastiske neurokirurgen Dr. Strange, kopplas in. Men det är ingen vanlig koma utan barnen verkar ha blivit besatta av någon ond varelse. .

Originaltitel Doctor Strange
Alternativ titel Doctor Strange: The Sorcerer Supreme
Regissör Patrick Archibald, Jay Oliva, Dick Sebast
Manus Greg Johnson (II)
Genre Action, Fantasy, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Bryce Johnson (röst), Paul Nakauchi (röst), Kevin Michael Richardson (röst), Michael Yama (röst), Susan Spano (röst), Jonathan Adams (röst), Fred Tatasciore (röst), Tara Strong (röst)

AlbinWesley
2015-02-01
Bra berättad origin story, men i övrigt är den ju ingenting. Hade väl vart kul med lite mer spännande, en något större plot.
yajirobi
2014-09-27
Ännu en välgjord tecknad historia från Marvel Studios. Berättar hjältens ursprung på ett enkelt men förtjänstfullt sätt.
MaxMackan
2014-03-29
Klart godkänd. Nästan uppe och nosar på fyran. Tyckte det var en intressant origin-story om än lite stolpig emellanåt...
Ramza
2013-09-23
Helt okej slöfilm en krasslig måndag.
Vitus
2012-06-06
trist story, trist magi och inte den version av Dormammu som jag förväntade mig!
JoeZ
2008-10-29
Varje gång berättelsen inte är på Strange så blir det fel, men annars underhållande och en av de bättre i sin sort... :D
Necross
2008-08-03
Vad är målgruppen för detta? För löjlig och ful för att tilltala vuxna, för avancerad handling för att funka på kidsen.
amam
2008-03-25
Som en lång och ganska tråkig animerad tv-film. Inte så mycket att hurra för alls, tyvärr.
WederLight
2007-12-25
Underhållande och gav mersmak. Skulle passa utmärkt som första delen i en tv-serie.
lrenner
2007-12-11
Syd is right on the money