3.1

Doctor Strange

Kirurgen Strange är briljant men arrogant. Då hans karriär slås i spillror tar hans liv en ny riktning - att försvara världen mot ondska.

Originaltitel Doctor Strange
Alternativ titel Dr. Strange, Dr Strange
Regissör Scott Derrickson
Manus Scott Derrickson, C Robert Cargill, Jon Spaihts
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Rachel McAdams, Tilda Swinton, Chiwetel Ejiofor, Benedict Wong, Mads Mikkelsen, Benjamin Bratt, Michael Stuhlbarg, Scott Adkins, Zara Phythian, Alaa Safi, Katrina Durden, Mark Anthony Brighton, Linda Louise Duan, Umit Ulgen, Topo Wresniwiro, Meera Syal, Amy Landecker, Kobna Holdbrook Smith
Betygsantal 1944

Hanness
2020-08-13
Bra underhållning, Benedict Cumberbatch är lysande som rollen.
syltkatt
2019-05-26
Mindless underhållning med ypperlig ögongodis. Jag har alltid gillat Cumberbatch dessutom. Mindset: tänk inte för mycket (gäller alla superhjältefilmer tbh).
AndreaFurberg
2018-11-02
Roligt hur han övervann ondskan med dess egna medicin. Kändes smart och förvånande precist mindfullnesst korrekt. Och all motvilja.
HerrNenne
2018-09-24
Bra och seriös men jag hade trott att den skulle kännas större på något sätt. Bra hela tiden dock, även om jag gärna hade sett ett mer utdraget montage av hur han gick från zero till hero.
peu-depeu
2018-09-16
Snygga effekter som säkert kostat dyrt, men storyn i sig känns alldeles för mjäkig. Inte mycket nytt, inte mycket genomtänkt. En av alla andra i MCU.
HansMoleman
2018-09-08
Helt okej och sevärd Marvel-film. Stark tvåa.
AngelsDiary
2018-06-01
Jag har aldrig varit ett fan av Benedict Cumberbatch men tyckte han gjorde denna rollen makalöst bra. Helt klart en av favoriterna.
supermancover
2018-05-14
WOW! Enligt mig den absolut bästa filmen i Marvel-serien. ÄLSKADE den. Väldigt nära femma!!!
Starkbröl
2018-05-11
Faktiskt lite bättre än många andra Marvel-filmer, framför allt helt makalösa effekter som för en gångs skull höjer den allmänna slagsmålssmörjan. Det är visserligen helt oförklarat hur Strange når upp till sin höjd med tanke på att han fortfarande är novis -- men det får man väl släppa i en sån här film. Alla skådespelare tar sina roller på allvar vilket gör att hela filmen funkar. Både McAdams och Ejiofor och (förstås) Baconflott Cykelpump är mycket bra, däremot övertygar Tilda inte denne kräsne recensent.
Håkan*
2018-05-06
Jag hade lite högre förväntningar på filmen faktiskt. Men det var som en tredimensionell sandlåda. Det fanns några snygga scener och det var ett halvbra skådespeleri. Filmen kunde varit så mycket bättre. Men det räcker tyvärr inte.