2.8

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Doctor Strange är tillbaka och den här gången måste han rädda en helt unik tjej som har möjligheten att röra sig fritt i Multiverse. Hon är jagad av en okänd identitet som vill vinna hennes makt för sin egen skull.

Originaltitel Doctor Strange in the Multiverse of Madness
Regissör Sam Raimi
Manus Michael Waldron
Genre Action, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Xochitl Gomez, Rachel McAdams, Chiwetel Ejiofor, Benedict Wong, Bruce Campbell, Patrick Stewart, Jett Klyne, Julian Hilliard, Michael Stuhlbarg, John Krasinski, Hayley Atwell, Anson Mount, Lashana Lynch, Charlize Theron, Sheila Atim, Adam Hugill

Skapad 2022-05-11 av darkmist82
Det är inte första gången Sam Raimi tar sig an en superhjältefilm. Vi minns hans trilogi med Tobey Maguire som Spider-man under tidiga 2000-talet. Dock får han denna gång chansen att skapa en m...   Läs mer »

Robkiller
2022-11-16
Var väl snygg, men det enda minnesvärda i det här var väl Bruce Campbell.
ToddDowney
2022-09-19
Har hört att filmen skulle vara väldigt meh. Så väntade med att se den. Men så nu tänkte jag äsch jag ger den en chans, och jag tyckte den överträffade den första med hästlängder. Benedict Cumberbatch är lika bra som alltid, men den jag känner lyfter det hela ytterligare är Elizabeth Olsen. Detta är lika mycket hennes film som de är Cumberbatch's. Rekomenderar den starkt!
Hanness
2022-08-21
Uselt, blir bara sämre och sämre. Fånigt.
Afflicter
2022-08-14
Alltför stökig och det här trollandet funkar endast marginellt bättre än Vadhannuheter och de tio ringarna.
Adoniram
2022-08-03
CGI på steroider, manusförfattare och regissör på LSD
Nathalena
2022-07-29
Besvikelse.
fridenpaden
2022-07-06
För mycket mumbojumbo.
2022-07-03
Alltså, det är bra jävla trist med skuttandet mellan världar och megamagiska supergrejer - allt blir så enormt ointressant. Och så en brådmogen unge på det. Däremot är några scener riktigt fläskiga. (4+/15)
Spook
2022-06-26
Tyckte den var helt ok. det här med multiverse är så uppfriskande, de kan skapa nya karaktärer och cameos som man verkligen häpnar åt :)
Starkbröl
2022-06-25
Helt okej. Precis som förra filmen helt fantastiska effekter, men allt inom Marvel känns ruskigt gjort och trist nu.