2.9

Död snö

En grupp ungdomar åker upp till en stuga i de norska bergen under påsklovet för att roa sig och åka snöskoter. Under andra världskriget använde dock de ockuperande nazisterna området till hemska företeelser... Snart börjar nazist-zombier vakna upp ur snön och attackera.

Originaltitel Død snø
Alternativ titel Dead SnowRød snø
Regissör Tommy Wirkola
Manus Tommy Wirkola, Stig Frode Henriksen
Genre Skräck, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Vegar Hoel, Stig Frode Henriksen, Charlotte Frogner, Lasse Valdal, Evy Kasseth Røsten, Jenny Skavlan, Ane Dahl Torp, Bjørn Sundquist, Ørjan Gamst, Jeppe Beck Laursen

Supernaut
2019-01-13
Hade nog älskat den som yngre, men det ojämna tempot och grabbiga tonfallet sänker den lite. Dock en kärleksfull hyllning till splatterklassiker med lite egna perspektiv.
WillyV
2018-04-28
Klart underhållande och rätt rolig, trots all slakt.
StaffanE71
2018-01-04
Nazi-zombie-splatterfilm från Norge?! Oförskämt bra och rolig! Klar 4 a. Aufsteeeeheeeen!
2017-10-23
Sarakin76
2017-04-26
Underholdene men det er også alt. Norsk film ruler.
Bullen84a
2015-11-14
Jag måste ändra betyget till en 4:a, efter att sett om den. Riktigt kul och bra gjort av våra grannar. Missa inte 2:an lika bra den.
silvertrain
2015-10-23
Måste tillägga att omdömet som Dvdarkivet har gett filmen är lite roligt då de säger att det här är den bästa norska nazi-zombie-splatter-film som gjorts. Jag menar hur många såna filmer finns det??? Det här är väl typ den ända sådana film som gjorts? Och då är det väl inte så konstigt om det är den bästa om den inte finns någon att konkurrera med? Eller??
janne
2015-08-18
Känns lite ovanligt med en film av den här sorten från Norge. Jag tycker att den är värd en stark trea.
Bullen84a
2015-06-23
Det var en riktigt kunglig zombie rulle av våra grannar
Kayzyn
2015-06-13