2.3

Döden klär henne

Två kvinnor vill inte åldras och absolut inte dö. När de kommer i kontakt med mystiska krafter får de evigt liv. De blir rivaler om samme man och försöker därför göra sig av med varandra.

Originaltitel Death Becomes Her
Regissör Robert Zemeckis
Manus David Koepp, Martin Donovan (I)
Genre Komedi, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Meryl Streep, Bruce Willis, Goldie Hawn, Isabella Rossellini, Ian Ogilvy, Adam Storke, Michelle Johnson, John Ingle

Pasi
2016-09-25
Tramsigt.
F-M-J
2015-09-06
Underhållande komedi med tre briljanta skådespelare som gör upp, Willis, Streep och Hawn. Passade perfekt som eskapism en regnig söndag med en fylld godisskål och nerdragna persienner. Ibland känns Zemeckis nästan som nutidens "Billy Wilder" med en lägre högsta nivå, men ändå. Bägge herrarna har något väldigt kreativt, underhållande och lättköpt (i positiv bemärkelse) över sig.
Fläskkäft
2015-03-25
Jag borde ha sett denna när den var aktuell men så blev inte fallet. Zemeckis delar ut en ordentligt känga till hela utseendefixeringen och jakten på evig ungdom inbakat i ett rejält svartsjukedrama. Det är välgjort och kul och jag får starka vibbar av både Frankenstein, Hitchcock men även gamla hederliga spökfilmer. Effekterna var state-of-the-art då och imponerar skapligt nu med, speciellt hur de används. Bäst är Streep som spelar cynisk och överlägsen men Hawn är inte långt efter. Bruce Willis är däremot högljudd och stönig i sin roll, en av hans sämre jag sett faktiskt. Allt som allt är det underhållande och jag är glad att jag väntade så pass länge med att se den. Givetvis är filmens tema högaktuell även idag, mer än någonsin faktiskt.
2014-10-31
Riktigt bra, med en härlig komik, en utstrålning och karisma som man sent glömmer, men så är det ju också Zemeckis som är i farten igen. Specialeffekterna, som vann en Oscar, levererar. 3+
DrJW
2014-04-27
Har inte sett den här sen man var 12-13 år, och visst den här hade flaws i handlingen, men den var faktiskt ändå underhållande. Den hade nog passat bättre som en Tales from the Crypt-episod(eftersom regissören Robert Zemeckis var en av producenterna för den serien och han själv regisserade några avsnitt). Härlig make-up effekt.
Dutch
2014-04-05
Mysigt och underhållande.
92axha10
2014-03-16
Tycker filmen vart bättre ju längre den gick. Många skratt och skådespelarna gör lite parodi av sig själva.
cameo
2012-06-12
Kände att jag ville se den då jag lånat titeln till min C-uppsats. Tycker att den var helt over the top, rolig och underbar - precis som många liknande skatter från 90-talet!