2.2

Dödens Armé

Groteska monster i diverse uniformer(samurai, polis mm) gömmer sig i en stolpe tillhörande Golden Gate-bron. Ungdomar upptäcker dem, men lyckas inte bli betrodda av ordningsmakten. Det finns bara en lösning och det är att själva gå upp till kamp mot vidundrena.

Originaltitel Neon Maniacs
Regissör Joseph Mangine
Manus Mark Patrick Carducci
Genre 80-tal, Skräck, Komedi
Skådespelare Leilani Sarelle, Clyde Hayes, Donna Locke, Victor Brandt, David Muir, Marta Kober

Dream
2019-11-11
Riktigt dålig! Det ända positiva är snygga monster samt den ljuva 80-tals musiken.
amam
2017-05-01
Svag trea. 80-tals estetik så det skriker om det, puckad handling, spårar ur i sista akten men är också väldigt charmig om man gillar 80-tals monster filmer. Finns dock bättre filmer med liknande tema. Donna Locke som skräckfantasten Paula höjer dock filmen något.
Gakidou
2016-08-02
Ovanligt puckad, till och med för att vara från 80-talet.
2015-05-02
Här fanns alla förutsättningar med neonljus, slime, smaklösa kläder och coola monster - allt som gjorde 80-talet häftigt. Och visst finns det ett underhållningsvärde i den här, men det räcker inte hela vägen. Inspelningen lades tydligen ner flera månader pga strul och när den återupptogs gjordes stora ändringar i originalmanuset som de redan spelat in. Det förklarar delvis den i mitt tycke rumphuggna finalen som kunde blivit mycket roligare. Se hellre Night of the Creeps eller varför inte Nightbreed för bättre rullar på temat.
dudson
2014-12-18
En sköning rulle från det glada 80talet. Läckra monster och en del schysst gore räddar upp betyget till en 3a.
ItalyErik
2014-08-19
Löjlig story men visst är detta en gedigen 80-talare med lekfull känsla. Bra tempo, rolig make-up och schysta gore-scener. Tummen upp.
craptastic
2013-04-09
Gick in med låga förväntningar. Helt okej. Små-fula masker, hyffsad fart. Lite enformig. Men va tusan, godkänt!
DanielMott
2008-06-05
Skön 80-talskänsla om inte annat, men inte så mycket mer än så. Mangine har för övrigt gjort en annan crazy film, Smoke and Flesh, som nästan är bättre(!)
Nervegas
2006-06-20
Så usel, dum, fånig och tråkig att man kunde tro Spielberg eller Franco låg bakom. Alla inblandade borde få stryk.
y2doublet
2005-03-15
Hills Have Eyes möter Village People, och inte på ett bra sätt.