2.6

Dödens mannekänger

En grupp vänner får vars bil går sönder långt ut i ingenstans och träffar på en man som ska hjälpa dem att laga bilen. mannen bor i ett museum fyllt av dockor. Snart börjar mystiska saker hända, när dockorna får liv...

Originaltitel Tourist Trap
Regissör David Schmoeller
Manus David Schmoeller, J Larry Carroll
Genre Skräck, 70-tal
Skådespelare Chuck Connors, Jocelyn Jones, Jon Van Ness, Robin Sherwood, Tanya Roberts, Dawn Jeffory, Keith McDermott

Skapad 2011-03-06 av Total_necro
Dödens mannekänger börjar som många andra skräckfilmer gör, med några tonåringar som åker i en bil längs en avlägsen landsväg. Bilen går sönder (!) när de närmar sig en enslig mack. V...   Läs mer »

haajen
2019-04-07
Några få creepy ögonblick men på det stora hela är den på tok för seg.
Redfield4ever
2018-05-18
Nja, har sina stunder och är den där typen av film där dåligt skådespeleri nästan gör den mer charmig än förstör, men tycker att den inte håller hela vägen. Det är ganska mycket spektakel som i slutändan inte har en tillräckligt stor payoff, men den är stundtals väldigt obehaglig och atmosfärisk. En stark tvåa, men ändå en tvåa.
BrutusBeefcake
2017-10-31
Fin blandning av House of Wax och Psycho med en stundtals ganska kuslig stämning och ett snyggt slut. Enkel story som fungerar bra men den kunde också kortats ned lite då den upprepar sig lite väl ofta för att få ett överbetyg men jag gillar den. Detta var bra. (9/15)
amam
2017-08-02
Hört bra saker om den här men var ganska besviken. För lång och händelsefattig och med för trista karaktärer.
2017-04-14
Första mordet är kanon och flera scener är riktigt effektiva. Helheten är dock rätt så tjatig och i längden blir filmen lite väl ointressant. (6/15)
gurra-91
2016-03-12
Andra gången jag ser filmen, helt ofattbart att den här filmen blev beslagtagen i polisrazzior och att Studio S pratade om den som något av det våldsammaste man kunde se. Är rätt kluven om vad jag tycker om den här filmen, den har potential med en del bra och lite obehagliga scener men mycket schabblas bort fullständigt och gör att man bara gapflabbar åt den vilket jag inte tror var meningen, stark tvåa eller en jävligt svag trea är det bästa jag kan sträcka mig till.
Dele
2015-03-10
En ganska tunn och lätt sunkig historia, men atmosfären är fin och dockorna är effektiva. Det är också ganska befriande att se en sån här äldre enkel sparsmakad historia.
Raimo_1985
2014-12-07
Starka trean, nästan fyran, på denna. Riktigt snygg och lite läskig. Ibland lite tråkig, det är det som gör att det inte räcker upp till fyran.
Devils_Arcade
2014-12-05
Överraskande bra!
DrJW
2014-10-21
En ojämn blandning av House of Wax, Texas Chainsaw Massacre och Psycho. Har en bra atmosfär, riktigt schyssta mannekäng effekter och smink och en bra Chuck Connors i rollen, men de är en grej som störde mig(tänker inte säga p.g.a. spoilers). "Grejen" kändes bara felplacerad.