2.4

Dödens varuhus

Ett varuhus har installerat nya högteknologiska vaktrobotar, men något går fel och robotarna börjar döda folk.

Originaltitel Chopping Mall
Alternativ titel Killbots
Regissör Jim Wynorski
Manus Steve Mitchell, Jim Wynorski
Genre Action, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Kelli Maroney, Tony O'Dell, Russell Todd, Karrie Emerson, Barbara Crampton, Nick Segal, John Terlesky, Suzee Slater, Paul Bartel, Mary Woronov, Dick Miller, Gerrit Graham, Mel Welles, Mel Welles, Angela Aames, Paul Coufos

sven_usling
2020-11-29
Fantastiskt koncept som såklart misslyckas på i princip varje punkt. Men så är ju Jim Wynorski regissör, så vad förväntar man sig? Det roligaste är ju att Herr och Fru Bland är med i cameos.
BarryHero
2020-10-25
Nästan den ultimata 80-talsfilmen på många sätt och vis - underbart synthsoundtrack, highschool-karaktärer i tidstypiska frisyrer och kläder, köpcentrumet som häng-ställe nummer 1, och filmtiteln är fenomenal: "Chopping Mall". Jag hade förmodligen aldrig sett en film som hette "Killbots", men "Chopping Mall" är bara för klockrent och vad som fick mig att se denna film. Det enda som drar ned filmen är att mördarrobotarna inte är allt för otäcka, och att man får se dem så tidigt i filmen. I övrigt är det ren 80-talsunderhållning, och det är alltid kul att se folk härja i tomma gallerior i stil med George A. Romeros Dawn of the Dead.
Stan
2019-11-18
en å annan tutte, ett par brutala mord, syntig musik och ostiga karaktärer. 3 av 5 ostiga B-ostar
Robkiller
2019-06-29
Mördarrobotar löper amok i ett varuhus. Väldigt 80-tal. Rätt så lågbudget och hyfsat oseriöst, men underhållande.
myslas
2018-06-30
Haha, det här är ju hur roligt som helst. Ett bra koncept för en b-film (ett år före Robocop dessutom) och man lyckas med mycket. Charmiga mördarrobotar, härligt cheesy dialog och ett riktigt bra 80-talssynthigt soundtrack. Jag hade gärna sett mer blod och trots den korta speltiden blir det något enformigt ett tag men på det stora hela en mycket underhållande skräckkomedi.
92axha10
2018-01-15
Inte den bästa b-film jag sett men tillräckligt rolig ändå.
LenWidleheyt
2016-03-31
Trashilicious!
ItalyErik
2015-09-15
Ostigt så det förslår. Men filmen som bara är 77 minuter lång är alltjämnt underhållande! Och tar inte sig själv på något allvar - alls.
Jocke_eriksson
2014-09-03
total usel film. En av de sämsta filmerna som jag någonsin sett. Visste på förhand att det skulle vara en B-Film kan tilläggas.
haajen
2013-08-06
Skräp såklart men den är kort, snabb och underhållande rakt igenom. Thank you and have a nice day!