2.2

Dödlig drift

En psykopatisk mördare och ett vittne dras in i ett våldsamt spel om liv och död. Med otäck intensitet utmanar de båda männen varandra i ett mörkt gränsland mellan verklighet och fantasi, där det till slut bara existerar en bödel och ett offer...

Originaltitel Dödlig drift
Alternativ titel Deadly Drift, Deathly Compulsion
Regissör Rolf Börjlind
Manus Rolf Börjlind
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Mikael Persbrandt, Stefan Sauk, Andrea Vagn Jensen, Kjell Bergqvist, Sissela Kyle, Suzanne Reuter, Jakob Eklund, Sten Ljunggren, Inga Landgré, Tom Wentzel, Niklas Falk, Lina Englund, Vanna Rosenberg, Robert Jelinek, Sarine Mansted, Sten Elfström

2019-04-30
Usel dålig film....
2017-10-30
2016-10-29
En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 90-talet, även om den är ganska banal. Filmen är väldigt spännande och både Stefan Sauk och Mikael Persbrandt gör väldigt bra ifrån sig. Stark 4:a.
2014-11-08
Jag avskyr huvudrollsinnehavarna. Sauk och Persbrandt är så tråkiga och överdramatisk att man bra vill väcka dem och be dem att uppträda som riktiga människor. Detta är dock svårt för vissa skådespelare.
tandersten
2014-08-18
Den är minst lika dålig som jag minns den när jag såg den för 14 år sen. Kjells gubbe var ju förstås kul men han är ju alltid denna typ av roll.
MaxSöderholm
2014-03-05
I sanning riktigt risig om än charmigt åldersstigen och Sauks Davy Crockett-mössa förtjänar ju poäng för lyteskomiksfaktorn.
Gigi1943
2013-04-15
Den är oerhört bra, svenskarna är suveräna på denna typ av thillerdramer. Bra regi, bra skådisar, bra foto, verkligt spännande!
ClintanTheKing
2013-04-07
Rätt bra thriller faktiskt.
Xenox
2012-07-09
En psykologisk thriller som egentligen känns ganska standard. Många bra skådespelarinsatser dock.

2012-05-17
Den här gillar jag. Bra svensk thriller.