2.7

Dödlig fälla

Roy Scheider blir utpressad och inser att han bara måste slå tillbaka mot en trio mer eller mindre lyckade sleaze-skurkar.

Originaltitel 52 Pick-Up
Regissör John Frankenheimer
Manus Elmore Leonard, John Steppling
Genre Action, Thriller, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Roy Scheider, John Glover, Kelly Preston, Ann-Margret, Vanity, Clarence Williams III, Robert Trebor, Lonny Chapman, Doug McClure

Skapad 2019-10-29 av
Det finns personer här i världen som tror att John Frankenheimers enda film överhuvudtaget är Island of Dr. Moreau. Om dom nu tror detta på grund av ren dumhet eller ren okunskap vet jag inte, me...   Läs mer »

Zebulonm
2021-07-11
Helt okej rulle.
hsimpson
2021-06-03
Själva idén har man ju sett tusen gånger tidigare. Så vad är då nytt här? Jo, porrfilm och sexklubbar. Ettan måste sättas, även om det finns några positiva delar. Men alldeles för mycket schlock i den här kakan för att man ska vilja plocka ut några russin.
henrikj
2021-04-03
En makalöst uselt manus gör filmen minst sagt förvirrande. Frankenheimer är dessutom inget att hänga i julgranen tyvärr.
Kimchi
2017-04-09
Sånna här filmer görs tyvärr inte längre. Emellanåt något seg men bra karaktärer, en del sleaze och ett mycket bra slut.
2015-12-21
Helt klart det skitigaste, elakaste och mest kompromisslösa som jag någonsin sett från Hollywood. Frankenheimer förnekar sig inte det minsta, utan vräker på med tuttar och våld. Men det finns mer än så. John Glover gör en av de slemmigaste skurkar jag sett, Ann-Margret är riktigt bra och Vanity stekhet. Lägg sedan till ett soundtrack som emellanåt är av absolut världsklass (stycket som går när eftertexterna rullar är totalt överjävligt https://www.youtube.com/watch?v=RSquYdoMad0 ). Manuset däremot förtjänar inte någon Oscar, men hellre en sådan här film sju dagar i veckan än en Oscars-kandidat till helgen. (10+/15)
2012-09-03
Frankenheimer är en i synnerget ojämn regissör och med några riktiga klassiker i bagaget är detta egentligen ren smörja. Nu gillar jag Scheider och hans rollfigur passar perfekt. Skitigt och avskalat med en plot man sett många gånger förut. Rör sig en del bland L.A´s sexklubbar med allt vad detta medför, men inget man höjer ens ett ögonbryn för.
precineadd
2011-09-22
filmen är helt klart en misogyn snusloska av dålig smak och sliskig sadism. meeeeeeen... ja, ibland kan det negativa och positiva vara samma sak.
il_genio
2009-03-31
Känns som en typisk standard-slötittar-tvåa hela vägen men tyckte slutet var kanon så blir en trea.
Kosmoskorven
2009-03-13
Utan att riktigt kunna förklara varför, så fann jag den här filmen en smula mans-grisig. Näe, absolut inte min kopp te.
Tobias1984
2009-03-13
Bra thriller som lyckas hålla intresset och tempot uppe ända tills slutet.