2.8

Dödlig puls

Livet-efter-döden-upplevelser fascinerar ett gäng medicinstuderande. På nätterna gör de experiment där de avlivar varandra ett par minuter, för att sedan berätta vad de upplevt i dödsögonblicket. Men det visar sig farligt att balansera på gränsen till det okända.

Originaltitel Flatliners
Regissör Joel Schumacher
Manus Peter Filardi
Genre Science Fiction, Skräck, Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Kesha Reed, Hope Davis, Jim Ortlieb, John Duda, Megan Stewart, Tressa Thomas

Skapad 2004-12-12 av joker
Inte ofta man blir så berörd av en film som här. Det här är riktig psykologisk-skräck utöver det vanliga. Den framkallade många olika känslor, råa känslor. Filmen griper verkligen tag i en ...   Läs mer »

Solidus
2018-07-11
Underbar grundidé och Joel Schumachers estetiska stil passar bra till filmen. Det är kul att se så stora namn knutet till projektet, då i början av sina karriärer och jag blev förvånad över att filmen var mer av ett drama än skräck. Det är något som inte förstör FLATLINERS, men det känns som den nerv som finns i början av filmen försvinner mot finalen.
stgurgel
2018-01-22
Lite spännande, lite bra skådespel, men storyn räcker inte för att underhålla. Till stor del bara en massa skrikande osämja
karlmats
2017-12-04
Snyggt filmad och grundidén är det ju inget fel på. Dock blir jag aldrig riktigt fullt gripen av det här trots den namnkunniga casten. Kul att se hur unga alla de här skådisarna såg ut, men tveksamt om Joel Schumacher är en tillräckligt bra regissör för att maxa den här berättelsen. Sen blir det ju alltid lite krystat när filmer ska ta upp temat om vad som händer efter döden. Helt ok underhållning ändå.
Jaganatha
2017-08-01
Tidernas sämsta svenska filmtitel - när är en puls någonsin dödlig? Vi får väl se hur det går för återupplivningsförsöket av denna medelmåttighet som hotar att komma senare i år. Blir det "flatline" på publikbarometern, månne?
2017-03-26
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
2017-03-26
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
Dele
2017-03-17
En vilt spekulativ spännings- och moralhistoria som bjuder på just det, och ingenting annat. Har sina sympatiska stunder, men upplösningen är tyvärr ordentligt krystad.
2014-11-02
Kanske inte den bästa filmen i filmhistorien men handlingen har man inte sett alltför ofta; några läkarstuderande vill ta reda på vart man hamnar efter att man dött. Går att se men kanske inte mer än en gång. 2+
dudson
2014-10-22
Bra intressant & annorlunda film och snygga miljöer med ett intressant tema+ grymma skådespelare. klockren 3a..
Berniey
2013-06-26
Fascinerande handling och det är riktigt spännande till en början men sen så blir det sämre, tyvärr.