Dödlig puls

Livet-efter-döden-upplevelser fascinerar ett gäng medicinstuderande. På nätterna gör de experiment där de avlivar varandra ett par minuter, för att sedan berätta vad de upplevt i dödsögonblicket. Men det visar sig farligt att balansera på gränsen till det okända.

Originaltitel Flatliners
Regissör Joel Schumacher
Manus Peter Filardi
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Kesha Reed, Hope Davis, Jim Ortlieb, John Duda, Megan Stewart, Tressa Thomas

Skapad 2019-10-29 av joker
Inte ofta man blir så berörd av en film som här. Det här är riktig psykologisk-skräck utöver det vanliga. Den framkallade många olika känslor, råa känslor. Filmen griper verkligen tag i en ...   Läs mer »

darkmist82
2021-11-02
En av de bästa filmer som tar upp temat om döden och vad som kan hända om man leker med dess krafter. Schumacher skapade här en av de bättre filmerna som kom under 1990-talet. Handlingen är händelserik där vi får följa de unga doktorernas öden när de ska lösa sina ungdomsproblem. Psykologisk och spännande från början till slut, ett mästerverk av klassiska filmer. En av Schumachers bästa.
stgurgel
2018-01-22
Lite spännande, lite bra skådespel, men storyn räcker inte för att underhålla. Till stor del bara en massa skrikande osämja
karlmats
2017-12-04
Snyggt filmad och grundidén är det ju inget fel på. Dock blir jag aldrig riktigt fullt gripen av det här trots den namnkunniga casten. Kul att se hur unga alla de här skådisarna såg ut, men tveksamt om Joel Schumacher är en tillräckligt bra regissör för att maxa den här berättelsen. Sen blir det ju alltid lite krystat när filmer ska ta upp temat om vad som händer efter döden. Helt ok underhållning ändå.
2017-03-26
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
2017-03-26
Spännande, välgjord och även ganska intressant film med bra skådespelare.
Dele
2017-03-17
En vilt spekulativ spännings- och moralhistoria som bjuder på just det, och ingenting annat. Har sina sympatiska stunder, men upplösningen är tyvärr ordentligt krystad.
2014-11-02
Kanske inte den bästa filmen i filmhistorien men handlingen har man inte sett alltför ofta; några läkarstuderande vill ta reda på vart man hamnar efter att man dött. Går att se men kanske inte mer än en gång. 2+
2014-10-22
Bra intressant & annorlunda film och snygga miljöer med ett intressant tema+ grymma skådespelare. klockren 3a..
Berniey
2013-06-26
Fascinerande handling och det är riktigt spännande till en början men sen så blir det sämre, tyvärr.
2013-03-25
Väldigt härlig atmofär i den här och jag blev rätt förundrad över många av miljöerna. Lätt surrealistisk ton och numera en klassiker.