3.2

Dödligt utspel

Privatdeckaren Harry kallas till före detta filmstjärnan Arlenes hem. Hennes dotter har försvunnit och Harry får i uppdrag att finna flickan.

Originaltitel Night Moves
Regissör Arthur Penn
Manus Alan Sharp
Genre Kriminalare, Thriller, 70-tal
Skådespelare Gene Hackman, Susan Clark, Jennifer Warren, Harris Yulin, Melanie Griffith, James Woods, Janet Ward, Kenneth Mars

ItalyErik
2017-09-27
En "minor classic" från det goda 70-talet . Gene Hackman är, som alltid, utmärkt. Här i rollen som hårdkokt snok.
Hypostas
2016-08-10
Sevärd och lite småsliskig antideckare med en Gene Hackman som verkligen är i sitt esse i huvudrollen.
Tonti
2016-05-01
Bra hackman och ganska mäktigt slut. Mer av en b-film än jag förväntat mig men penn kanske egentligen är något av en b-filmsregissör i a-filmskläder.
Zipper
2014-02-15
Rekad 4:a blev en stark 2:a. Riktigt meningslös film, dessutom obehagligt gubbsjuk. Det enda jag kommer minnas är Hackmans enastående comb-over, vars like jag sällan skådat.
MattiasStrand
2013-01-29
Som ett långt välspelat avsnitt av Magnum PI. Dvs en 3:a.
jeremy_jones
2012-07-03
Största problemet filmen lider av är att det är en thriller helt utan spänning. Helt klart sevärd dock, för den intresserade. (3/6)
jonbo
2011-11-18
Stämningsfull, välspelad och ett snyggt slut.
dudson
2011-09-21
Shit vilken besvikelse=( Trodde det här skulle vara nått liknande Mästerverk Typ som China -Town men så Glad fick man ju inte bli..Riktikt Flummig Story och Rejällt Osammanhängande..Så Nee detta landar på en Etta...
hairofthedog
2010-07-14
det är, som antyds nedan, inte många thrillermoment under de första två tredjedelarna, men stämningen är förbannat tät och fin och hackman briljant. slutet är fantastiskt snyggt.
Malfunction
2009-09-04
Nu höjer jag allt betyget trots att jag inte ännu sett om den. Höjningen beror på att jag ännu fem månader senare tidvis tänker tillbaka på den och reflekterar över den.